וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתכונים המזנקים של 2022 בגוגל: שמונה ישראליות ושתי הפתעות גדולות

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 7:25

אפשר להרכיב מהחיפושים של כולנו ארוחה מאוד-מאוד גדולה, ומאוד-מאוד אקלקטית. בתיאבון!

מנוע החיפוש החדש של גוגל/גוגל

הסיכום "הנורמטיבי" של 2022 בגוגל הותיר אחריו לא מעט "ברור" ו"ידעתי", עם מונחים מובנים מאליהם כמו המונדיאל הנוכחי בקטאר, ותופעות שעד 2024 כבר נצטרך עזרה (מגוגל כמובן) באיפיונן (הדר מוכתר, אנחנו מדברים עליך).

עכשיו, כשהסרנו מהדרך עניינים פעוטים כמו חדשות ובני אנוש, אפשר להתפנות לדברים החשובים באמת. ואנחנו מדברים על אוכל כמובן.

מקלות פוקאצ'ה של בת חן דיאמנט. אפיק גבאי
אחרי מגבלות החמץ. מקלות פוקאצ'ה/אפיק גבאי

עשרת מונחי האוכל הטרנדיים ביותר בשנה החולפת הם למעשה המתכונים שזינקו הכי גבוה בכמויות החיפוש שלהם ביחס לעבר, או במילים אחרות - לא מתכוני האוכל הכי מחופשים, אלא מתכוני האוכל הכי לוהטים, הכי ויראליים, הכי "אני לא יודע בדיוק מה ראיתי עכשיו, אבל אני רוצה כזה ולא אכפת לי איך".

מדובר, באופן טבעי למדינת קיבוץ הגלויות שאנחנו עדיין מקיימים כאן, במנעד רחב למדי של מאכלים, המרכיבים ארוחה אקלקטית, אם כי לא בלתי הגיונית - משהו איטלקי ומרק עם מאפיינים אסייתיים לפתיחה, מנות חגים שתמיד צריך להיזכר איך מכינים, עיקרית שלא מוותרת על המסורת וגם קינוח שהוא קצת אקזוטי (בשם) והרבה מתוק (בכל השאר) כמובן.

טורקיה-ישראל

התור מתחיל כאן כבר לפני 12:00, ובצדק

לכתבה המלאה
בלינצ'ס מלבי. אלון מסיקה
עדיין רוצים הביתה. בלינצ'ס/אלון מסיקה

וכך, קיבלנו את התפריט הכה-ישראלי הבא: אוזני המן בפסגה (כולל המתכון המעולה והפשוט שלנו), חרוסת במקום השני (כי תמיד צריך אחד שעובד, או שלושה), וגפילטע פיש שסוגר את משולש הצמרת (וכמו של סבתא, עדיף).

אחריהם, התמקמו שני מתכוני פסח במקומות ארבע וחמש - לחמניות כשרות (קלות ואווריריות, אם תשאלו אותנו) ופיצה מותאמת-חג (כי אנחנו אולי נמעני חמץ, אבל לא נמנעי הנאה) - רק כדי להקדים במעט את הפוקאצ'ה (בכל זאת, אתם יודעים).

העשיריה המזנקת נסגרת עם מה שלא ניתן לכנות אלא כהתפרצות חושית בלתי מווסתת, שהיא תמיד-תמיד הארוחה הכי טובה שיש - בלינצ'ס (של סבתא, שוב), זלביה (מתוק, קל, מושלם), סלט חלומי (יווני או ישראלי, עם עדיפות לשילוב מוצלח ביניהם) ומרק תירס (כי קלאסיקות סמיכות וחורפיות תמיד עובדות).

מרק תירס. ליאת שירית,
מרק תירס/ליאת שירית

עובד לאורך כל השנה. מרק תירס

ההבדל העיקרי בין מככבי הרשימה הטרנדיים הוא התפרצות נקודתית סביב חגים ומועדים (דוגמת חרוסת או אוזני המן בפסח ובפורים, בהתאמה), ומאכלים ששמרו על להט ציבורי עקבי, כמו מרק תירס ופוקאצ'ה.

במקביל, הגדירו הישראלים גבולות גזרה עניינים - אוזני המן עם פיסטוק, למשל, גפילטע פיש עם עיסוק בכמות הקלוריות, וגם זלביה שנסקה בהתאם לפעילותה של דינה ערמי שמחי בבית האח הגדול".

"למרות שהעולם הוא כבר כפר גלובלי אחד גדול, דווקא בתחום הקולינריה הרשימה הזאת מאוד ייחודית לישראלים", הסביר אלירן לוי, דובר גוגל בישראל, "בין אם בשל מאכלי חגים ובין אם בגלל אדפטציות לפסח, כנראה שבסוף כולנו בעיקר מתגעגעים לטעם של בית".

עניין הטרנדיות, אגב, בא לידי ביטוי גם אשתקד, עם גיבושה של רשימה שונה לגמרי - שוקרוט, פנקייק עבה, מטבוחה, לביבות תפו"א, ערמונים, פרגיות ברוטב, סלט חסה, אטריות ביצים, גרמקנודל וכן בוריטו. אקלקטיים עוד מאז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully