וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים, הסודות וגם כל הטעויות כמובן: מדריך הקבב השלם של בשארה חינאווי

עודכן לאחרונה: 25.4.2023 / 10:42

כי הוא לא רק אחד שיודע, הוא האחד שהכי יודע

קבב על האש. ShutterStock
היום הכי לוהט בשנה. בשר על האש/ShutterStock

לא משנה מה קורה במנגל יום העצמאות שלכם, מתישהו בהתחלה יגיעו הקבבים. זאת תהיה כנראה - אם עשיתם את העבודה שלכם כמו שצריך, זאת אומרת - גבעה גבוהה של קציצות שמנמנות ועסיסיות, והגבעה הזאת - שוב, אם עבדתם כמו שמצופה מכם ביום הנפנופים הזה - תתחסל מהר יותר מכל גבעה בשרית ובשרנית בחגיגת הכחול-לבן המשותפת.

מאילת ועד הרמה: 75 הפיתות של ישראל

כי שנה אחר שנה, צריך להגיד ולהזכיר ולהעביר הלאה שאין כמו קבב טוב, ושאחריו לא צריך הרבה יותר (אולי שנ"צ, אבל זה ברור מאליו). ולכן, הלכנו לבשארה חינאווי (הקצב של כל הקצבים, והבעלים של חנות בשר מיתולוגית ומזללת המבורגרים מפוארת), ביקשנו יפה כמה טיפים בדרך לקבב המושלם, וקיבלנו מדריך בשר שצריך לניילן ולהוציא כל פעם שהאש נוגעת בגחלים. או בקיצור, כל מה שאי פעם רציתם לדעת על קבב, ועכשיו יש לכם את מי לשאול.

קבב על האש. ShutterStock
לא צריך כלום. קבבים על האש/ShutterStock

קודם כל ולפני הכל, מומלץ להכין רשימה מדויקת של כמות האנשים שישתתפו בחגיגה. סוגי הבשרים המתאימים ביותר לעל האש הם שיפודי פרגית, קבבים, נקניקיות מרגז, כנפיים, כבד ולבבות. זה הסטנדרט, ועליו אפשר להוסיף גם בשר "יוקרתי" יותר, כמו סטייק פילה, אנטריקוט, טיבון טלה וכבד אווז, או פיקאניה, נתח קצבים ואנטריקוט על העצם.

כמויות: בדרך כלל נחשב בממוצע 300 גרם בשר לאדם, אבל ביום העצמאות הישראלים אוהבים לחגוג בעל האש ולהיות שעות רבות יחד, כך שאפשר לעלות לאזור ה-400 גרם בשר לכל חוגג.

סוד תיבול הבשר הוא הסוד הכי בסיסי שיש - בשר טוב לא צריך כלום חוץ ממעט פלפל שחור טחון טרי ומלח. אני אישית שם רק מלח על הבשר.

גחלים: מומלץ להשתמש בגחלים איכותיות וטבעיות. יש להבעיר אותן כ-45 דקות עד שעה לפני האירוע. כשהפחמים מלבינים, זה הזמן להתחיל לצלות. ועכשיו, לקבבים.

הסודות, הטריקים והטעויות שכולם עושים

מדריך עישון בשר מהישראלי שיודע

לכתבה המלאה
קבב על האש. ShutterStock
כמה שפחות זמן, יותר טעים. קבבים על האש/ShutterStock

כדי להכין קבב טוב, יש להכין קציצות מבשר איכותי, שנטחן באותו יום, ושאפשר לאכול אותו גם חי, כמו שהוא.

קניתם בסופר קבב קפוא? הפשירו אותו במקרר לילה קודם, ויאללה - ישר לאש. אנשים מפשירים בשר במים או בחוץ, מה שגורם לבשר לאבד נוזלים ולאבד איכות.

חשוב שהבשר ישהה כמה שפחות זמן במקרר לפני הצלייה, בעיקר אחרי שהוספנו לו בצל ופטרוזיליה, שכן בצל מחמיץ במקרר, ובשר מוכן לקציצה שנמצא הרבה זמן במקרר מאבד מטעמו.

מומלץ לעשות קציצות של בערך 60 גרם, שלא יתייבשו, ולצלות אותן על אש נמוכה, לאחר שהפחמים נרגעו מעט. אף פעם לא שמים קבב על אש גבוהה, ובאופן כללי כמה שפחות זמן על האש, יותר טעים.

בשארה חינאווי. אסף קרלה,
טיפ קטן שרק קצבים יודעים. חינאווי/אסף קרלה

להכנת קבב מזרחי יש לערבב בשר עגל וכבש, להוסיף בצל קצוץ, פטרוזיליה ולתבל בפלפל ובמלח. מי שרוצה לשדרג, יכול להוסיף גם צנוברים ושום, להכניס לתנור עם עגבניות ובצל, כמו סינייה, או בתוך פיתה, כעראייס, ואז לטוסטר.

קבב רומני עשוי על בסיס שום ובשר בקר, ללא כבש. במקרה הזה, ניתן להוסיף לקבב מי סודה. זה עושה אותו יותר אוורירי. קבב רומני עושים בדרך כלל בצורה מוארכת, כאצבעות קבב בנות 50-60 גרם. גם כאן, לצלות על אש נמוכה, ולא להרבה זמן.

קבב בולגרי דורש בדרך כלל גם קצת לחם. לוקחים את החלק הרך, וטוחנים עם הבשר.

טיפ קטן שרק קצבים יודעים: לא צריך להשתמש בהרבה תבלינים, להיפך, עדיף לתת לטעם הבשר באמת לצאת, והתיבול היחיד והנכון כדי להרגיש את אותו טעם מבוקש הוא להשתמש רק במלח. בשר לא באמת צריך תבלינים. חג שמח, ובתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully