וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוכים הבאים לחג האוכל המושלם: כל מה שקורה וטעים בשבועות

10.6.2024 / 6:00

עוגות, חגיגות, פשטידות והתעלפויות לבנות: החדשות הטעימות של ישראל

עוגת גבינה איטלקית/עידו שחם

כל הפתיחות (והסגירות גם, הלוואי ולא היינו צריכים), תפריטים חדשים ומנות במהדורה מוגבלת, פסטיבלים וחגים, ארוחות מיוחדות ואירועים של פעם בשנה (רצינו לכתוב סילבסטר, אבל הבנו כבר מזמן שכמעט כל שבועיים יש כאן איזה "יום ה... הבינלאומי", ובמקומותינו זאת סיבה מספיק טובה לאיוונט).

שף שמתארח ושפית שמארחת גם כן, מסעדה שמתחפשת וצוות שמחליף מקום, למה לא, בעצם. מנה שמקבלת קורת גג (וקירות) משלה, אבל גם "חור בקיר" שווה מספיק כדי שנדווח. אילת וחיפה, השרון והשפלה, ותל אביב (אבל בשום פנים ואופן לא רק היא).

בקיצור, קבלו את חדשות האוכל של ישראל. והפעם - עוגות, חגיגות, פשטידות והתעלפויות לבנות. וזאת רק המנה הראשונה.

בתיאבון!

פופ-אפ שבועות, אסיף

מאפיית אלמשהדאוי, נצרת. נועם פריסמן,
מאפיית אלמשהדאוי בנצרת/נועם פריסמן

המרכז התל-אביבי לתרבות האוכל חוגג קציר עם יריד שבועות שיכנס בקפה אסיף יצרני אוכל מקומיים, מומחים ואופים, בשלנים, ייננים ואנשים טובים לכשעצמם.

האירוע יתקיים בימים חמישי-שלישי (06-11 ביוני) ויציע, בין היתר, את תוצרי מאפיית סאנפלאוור בחיפה, מעמולים ופטאייר של מאפיית אלמשהדאוי בנצרת, שמן שומשום של מסיק מגל, שמן זית של ריש לקיש, מאפה ממולא של עמיתה, פרלינים של איקה, גבינות ובירות צוננות, כמו גם עלי גפן טריים.

במקביל, מוזמן הקהל לבקר בחלל הגלריה של אסיף, שבה מוצג "יצירת אוּמנוּת", מיצב העוסק באינטראקציה המתחוללת בין החומר, המסורת והידיים, שממנה מורכב לבסוף הטעם המקומי.

אסיף

כל הסודות כולם

עמוד המתכונים הגדול של שבועות

לכתבה המלאה

יריד שבועות, דליקטסן

המחלבה הלבנה, R2M. טל סיון צפורין,
גבינות של המחלבה הלבנה/טל סיון צפורין
דליקטסן, תל אביב. אנטולי מיכאלו,
דליקטסן/אנטולי מיכאלו

קבוצת האירוח של רותי ברודו חוגגת שבועות עם כל מה שצריך, יכול ורצוי להיכנס לטנא שלכם, גם אם התעוררתם לסיפור הזה מעט באיחור, וברגע האחרון ממש.

האיוונט, שיתקיים בערב החג (שלישי, 8:00-14:00) בחנות המפעל של דליקטסן בבית פנורמה, יציע העמסת סלים הלכה למעשה. מגבינות טריות של המחלבה הלבנה ועד עוגת הגבינה המפורסמת של הקופי בר, מלחמי מחמצת חמימים ופריכים ועד סו בוריק וקרפ צרפתי מלוח, וגם יינות מהעבודה המשותפת של הקבוצה עם יקב פלטר, מארזים חוסכי התלבטויות, לחם גבינה קוריאני וכלים יפים לשולחן האוכל.

דליקסטן

נורדר, תל אביב

נורדר, תל אביב. נורדר,
שבועות בנורדר/נורדר
נורדר, תל אביב. נורדר,
נורדר, תל אביב/נורדר

בר האוכל המצוין בצפון הישן של תל אביב ממנף את שבועות לכדי השקת תפריט חדש, ממוקד קיץ ישראלי, שעושה הרבה כבוד לעסקים וליצרנים המקומיים.

יהיו פה, בין היתר, גבינות מחלבת הנוקד עם קרקר אינקורן וריבת משמש, לחם כפרי עם לאבנה, ענבים, פלפל חריף וקריספי עלי גפן, דג מטוגן עם יוגורט שיפקה ושמן צ'ילי, שורט ריבס עם ארטישוק ירושלמי וציר עוף חום וגם יינות (כוס ב-53 שקלים, בקבוק ב-204 שקלים) צוננים דוגמת שנין בלאן של יקב פינטו ושנסון לבן של קלו דה גת.

נורדר

פופ-אפ שבועות, קפה גן סיפור ותומר אומנסקי

שבועות 2024, קפה גן סיפור עם תומר אומנסקי. עדי נויוביץ',
שבועות בקפה גן סיפור/עדי נויוביץ'

קבוצת המסעדות ובתי הקפה שממוקמת בחכמה בפארקים המקומיים (לרבות לוקיישן חדש, בספורטנס שבכניסה לנס ציונה) חוברת שוב לקונדיטור המוכשר, לכדי חגיגה לבנה וגבינתית.

התפריט המיוחד , שיוגש למשך שבוע (09-15 ביוני) לצד המנות הרגילות של קפה גן סיפור, כולל ארבעה להיטי שבועות מיוחדים - רביולי גבינות ובטטות צלויות ברוטב חמאת פרמזן, גבינת פטה ושקדים קלויים, פסטה מסולסלת עם קרם סלק ופרמזן, סלט סביצ'ה על בסיס דג בר ים עם בייגלה ירושלמי וטוסט פולנטה פטריות עם סלט עגבניות שרי.

קפה גן סיפור

פופ-אפ שבועות, שואורום בייקהאוס ואסם נסטלה

פופ-אפ שבועות, שואורום בייקהאוס ואסם נסטלה. חגית גורן,
קולקציית שבועות של שואורום בייקהאוס ואסם נסטלה/חגית גורן

ענקית המזון וענקית השחיתות המתוקה משתפות פעולה לכדי קולקציית קינוחים חלבית, מוגזמת ונהדרת, שתוגש מיום חמישי (06 ביוני).

התפריט, שנשען על השילוב המצוין בין בצק חמאתי וטעמי הפודינג החדשים של אסם נסטלה, כולל שלושה קינוחים ושש אפשרויות בסך הכול - ברלינר במילוי קרם פודינג בייגלה, ברלינר במילוי קרם פודינג במבה מתוקה, קרואסון ממולא בקרם פודינג בייגלה או בקרם פודינג במבה מתוקה וגם לחמניית באן וניל בציפוי שוקולד חלב וקרם פודינג בייגלה וחברה נוספת, שצופתה בקרם פודינג בטעם במבה מתוקה ושברי במבה.

שואורום בייקהאוס

פופ-אפ שבועות, מורן גיל וטרה

שבועות 2024, פופ-אפ של מורן גיל ומחלבת טרה. מורן גיל,
פופ-אפ שבועות של מורן גיל ומחלבת טרה/מורן גיל
שבועות 2024, פופ-אפ של מורן גיל ומחלבת טרה. מורן גיל,
פופ-אפ שבועות של מורן גיל ומחלבת טרה/מורן גיל

הקונדיטור המוכשר חוגג שנתיים ל"קייקרי" שלו, ושבועות כמובן, באמצעות שיתוף פעולה מסקרן עם המחלבה הישראלית, שסופו מארז עוגות מיוחד, עתיר מסקרפונה.

המארז, שיימכר בימים חמישי-שישי (30 במאי עד 06 ביוני), כולל ארבעה פסי עוגות - טירמיסו בציפוי שוקולד חלב, טריפקאן קרמל, גבינה אפויה עם קרם וניל וכן גבינה עם פסיפלורה ולימון. מחיר: 310 שקלים.

מורן גיל

הולה הולה, תל אביב

הולה הולה, תל אביב. ניר ששון,
טורטליני של הולה הולה/ניר ששון
הולה הולה, תל אביב. יהונתן בן חיים,
קרפצ'יו חצילים של הולה הולה/יהונתן בן חיים

מסעדת השוק החלבית בהובלת שקד פחימה חוגגת שבועות עם מנות מיוחדות, יין ישראלי ושעות שמחות ארוכת במיוחד.

התפריט הלבן יוגש במשך שבוע (09-15 ביוני) לצד ההיצע השמח הרגיל. יהיו פה, בין היתר, שיפוד דג עם יוגורט עמבה וקולי פלפלים, קרפצ'יו חצילים עם גבינת ברי וקראמבל פיסטוקים-אגוזים וגם פחזניות במילוי קרם פרש עם רוטב קרמל מלוח לקינוח.

הולה הולה

מקס ברנר

שבועות 2024, מקס ברנר. סטודיו Details,
עוגת גבינה ושוקולד של מקס ברנר/סטודיו Details
שבועות 2024, מקס ברנר. סטודיו Details,
קרפ מסקרפונה של של מקס ברנר/סטודיו Details

רשת הפיתויים והמתוקים חוגגת שבועות עם תפריט מיוחד, על טהרת הגבינות (והשוקולד הלבן) כמובן.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, עוגת גבינה באסקית עם קרם נוצ'לה וקראמבל, עוגת גבינה ושוקולד עם עוגיות אוריאו, שוקולד לבן חם ושוט שוקולד חלב קר, קרפ קראמבל מסקרפונה ושוקולד לבן עם גלידת וניל ושוקולד חם ששופכים מעל, קרפ עוגת גבינה לוטוס עם קרם מסקרפונה, קרם עוגיות לוטוס, קראמבל, גלידת וניל ושוקולד חם ששופכים מעל וגם - שהרי זה לא מוגזם בכלל עד עכשיו - מילקשייק עוגת גבינה ותותים עם קרם מסקרפונה, קראמבל וגלידת וניל.

מקס ברנר

ליווא, עכו

ליווא, עכו. גלעד הר-שלג,
שבועות בליווא/גלעד הר-שלג

המסעדה הכשרה והנהדרת שעל גג מלון עכותיקה חוגגת שבועות עם נוף ימי-אורבני מהמם, ואוכל מהמם לא פחות של מחמוד חלאילה.

התפריט המיוחד, שיוגש בימים שלישי-רביעי (11-12 ביוני) יכלול גבינות גליליות ומנות חלביות מהמטבח הערבי בפורמט הכול (שתי ראשונות; שתי עיקריות, קינוח לבחירה ויין חופשי) לשולחן. מחיר: 390 שקלים.

ליווא

בלאגו, ראשון לציון

בלאגו, ראשון לציון. עוז אוחיון,
שבועות בבלאגו/עוז אוחיון

המסעדה האיטלקית הנהדרת, לא פחות, חוגגת שבועות עם תיווך של כל מה שקורה במטבח המקצועי שלה, וכל מה שיכול לקרות במטבח הביתי שלכם.

יהיו פה ערכות פסטה טריות (79 שקלים ל-500 גרם) שמחברות צורות חמודות לרטבים טעימים (נפוליטנה, רוזה, ערמונים-תרד או שמנת-פטריות, למשל), קיטים של פיצות (שני כדורי בצק, חצי ליטר רוטב וגם רבע קילו מוצרלה, 79 שקלים) מהידיים של לירן תומר, הוראות הכנה פשוטות לאירוח מוצלח וגם פינוק מתוק של קרם ברולה פיסטוק או טירמיסו במחיר 29 שקלים.

בלאגו

בוקריה, פתח תקווה

שבועות 2024, בוקריה. בוקריה,
קממבר בטאבון של בוקריה/בוקריה
שבועות 2024, בוקריה. בוקריה,
רביולי פרמזן של בוקריה/בוקריה

המסעדה האיטלקית במתחם יכין סנטר חוגגת שבועות עם תפריט מיוחד, חלבי-גבינתי-איטלקי.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, גבינת קממבר אפויה על פוקאצ'ה עם דבש תמרים ושקדים, פיצה קיצית עם קרפצ'יו פלפלים, פרמזן וגבינת סטרצ'יטלה, רביולי פרמזן עם רוטב שמנת, יין לבן ואגוז מוסקט וכן עוגת גבינה פבלובה לקינוח.

בוקריה

קפה ריבר, כנרת

קפה ריבר, מתחם ירדנית, כנרת. אנטולי מיכאלו,
קפה ריבר/אנטולי מיכאלו

המאפייה המצוינת על נהר הירדן חוגגת שבועות עם תפריט מיוחד, מוכוון פיקניקים קרובים או אירוחים ביתיים.

יהיו פה, בין היתר, עוגת גבינה ניו יורק ובאסקית עם רוטב טופי מלוח, טארט שקדים עם גנאש שוקולד לבן ופירות יער, פחזניות ממולאות קרם פטיסייר, בורקסים, קיש פטריות וטימין וסלט סלקים.

קפה ריבר

רובע בר יין, הוד השרון

רובע בר יין, הוד השרון. אסף קרלה,
שבועות ברובע בר יין/אסף קרלה

המסעדה הרומנטית חוגגת שבועות עם דיל חמוד ומשתלם, מוכוון מזיגות, ואוכל מותאם קציר.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, ריזוטו ופסטה קאצ'ו א פפה, ברוסקטת ברי וארטישוק, פיצה בוראטה ורביולי פולנטה, כמו גם מבצע (11-12 ביוני) שמשדך לכל הזמנת פלטת גבינות בקבוק יין פרמיטיבו רוזאטו ב-90 שקלים.

רובע בר יין

סילו, חולון

שבועות 2024, סילו. גיא צמח,
שבועות בסילו/גיא צמח

המסעדה האיטלקית-ישראלית בפארק פרס חוגגת שבועות עם התאמה בראנצ'אית בפורמט משתה בוקר לבן.

הארוחה תוגש ביום רביעי (12 ביוני, 9:00-12:00) ותכלול מגש צ'יקטי, פלטת גבינות, מאפה פילו עם תרד, מנה עיקרית לבחירה, שתייה כפולה, קוקטייל משמח ועוגת גבינה. מחיר: 129 שקלים.

סילו

רגב, הרצליה

רגב, הרצליה. אמיר מנחם,
שבועות ברגב/אמיר מנחם

המסעדה האיטלקית בהובלת רגב יחזקאל חוגגת שבועות עם תפריט מיוחד שרוקד בין הטאבון לשולחנות.

יהיו פה, בין היתר, פיצה קוואטרו פורמאג'י, מק אנד צ'יז עם רוטב צ'דר וגם עוגת גבינה באסקית מחוזקת בעוגיות אוריאו לקינוח, לצד התפריט היומיומי על להיטיו - מפסטות בעבודת יד ועד ארטישוק ירושלמי על לאבנה, מארנצ'יני ועד חצ'אפורי.

רגב

רביבה וסיליה

שבועות 2024, רביבה וסיליה. יעל יצחקי,
עוגת פטל-וניל של רביבה וסיליה/יעל יצחקי

קבוצת האוכל הנהדרת (והוותיקה, עוד מעט ארבעה עשורים מאז פתיחת הדלתות של הפטיסרי ברמת השרון) חוגגת שבועות עם תפריט לבן ועמוס פיתויים, הנע באלגנטיות בין קלאסיקה והתפרעויות.

יהיו פה, בין היתר, קישים (זוקיני וגבינת עזים, למשל, כרישה ורוקפור, או פטריות ושום קונפי), מאפים על בסיס בצק עלים וחצילים, בלינצ'סים מלוחים ומתוקים, גספצ'יו ומרק יוגורט קר, סלמון מעושן וסינייה כרובית, מגשי גבינות ולזניה תרד וריקוטה, מק אנד צ'יז ולביבות ירקות, סלט וולדורף ואנטיפסטי, לחמי מחמצת וחלת חג, וגם מקרונים, פחזניות, עוגת גבינה באסקית ו"מון בלאן" המשלב וניל ופטל.

רביבה וסיליה

האופים הקטנים, תל אביב

שבועות 2024, קונדיטוריית האופים הקטנים. האופים הקטנים,
שבועות בקונדיטוריית האופים הקטנים/האופים הקטנים

הקונדיטוריה השכונתית-אינטימית בתל אביב חוגגת שבועות עם ויטרינה מגוונת ומדפים שופעי אפשרויות, פיתויים ושחיתויות.

קולקציית עוגות הגבינה (25-65) כוללת, בין היתר, גירסה אפויה וגירסה נטולת סוכר, שילובי שוקולד, תותים או לימון, עוגת גבינה פירורים קלאסית וסמיכה כנדרש, פרסבורגר ריקוטה ושטרודל, סנט אונורה וקרמשניט, פחזניות ופאי פירות, עוגת ביסקוויטים עם מסקרפונה ושוקולד, וגם אופציות טבעוניות.

מלבדן, יש גם עוגות גבינה עגולות (160 שקלים) בפורמט פירורים או באסקית, בלינצ'סים (45 שקלים) מלוחים (עם פטריות או תפוחי אדמה) ומתוקים (עם גבינה ודובדבן, או גבינה וקינמון), קישים ולזניה (30-65 שקלים) וכן קרקרים (40 שקלים) עם פרמזן.

האופים הקטנים

יסמין, עספיא

יסמין, עספיא. אסמעיל ללאוי,
טארט לימון של יסמין/אסמעיל ללאוי

המסעדה השמחה בהרי הכרמל חוגגת שבועות עם תפריט קינוחים חדש, גבינתי כמובן.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, עוגת גבינה סן סבסטיאן עם רוטב שוקולד חם, טירמיסו בצנצנת, טארט לימון עם מרנג איטלקי וקולי תות פטל וגם מוס גבינה ושוקולד לבן על תחתית פריכה של עוגיות לוטוס.

יסמין

קנקון

שבועות 2024, קנקון. קנקון,
שבועות בקנקון/קנקון

רשת האוכל החרוצה חוגגת שבועות עם טיול מסביב לעולם שלא מצריך דרכון, והרבה מאוד אופציות להעמסת טנא.

יהיו פה, בין היתר, גבינת טום חלב עזים ג'אן פופ מגבול ספרד-צרפת, דליס דה בורגון שמנה, פיור גולד הולנדית, צ'דר בלאק בומבר אקסטרה מיושנת וגם כל מה שעושה את קנקון בימים שאינם חג - בשר ודגים, קוויאר ונקניקיות, תבלינים והפתעות.

קנקון

קפה גרג

שבועות 2024, קפה גרג. דוד מויאל,
רביולי גבינה של קפה גרג/דוד מויאל

רשת האוכל הגדולה חוגגת שבועות עם שתי מנות מיוחדות, ברוח חג הביכורים.

תוכלו למצוא פה, בנוסף לתפריט היומיומי של אלעד אמסלם, רביולי גבינה עם קצף חלב ורוטב קרמל מלוח, וכן קינוח בדמות "קוקי גלידה", עם פירורי אוריאו ורוטב קרמל מלוח גם כן.

קפה גרג

יאנגו דלי

יאנגו דלי. דור קדמי,
שבועות ביאנגו דלי/דור קדמי

אפליקציית המשלוחים הצהובה חוגגת שבועות עם מבצעים משתלמים והבלטת מדפי יין שופעי אפשרויות.

תוכלו למצוא פה, בין היתר, פטה כבשים(29.90 שקלים) ובולגרית (24.90 שקלים) של פיראוס, מוצרלה מגורדת וחלומי של גד (השנייה ב-50%), פסטות ורטבים של ברילה, צזיקי של גרקו, בישקוטים ששואפים להיות טירמיסו, בורקס משוק לוינסקי (שתי חבילות ב-80 שקלים) ויותר מ-200 יינות - מפלטר ועד קסטל, מיתיר ועד פלדשטיין.

יאנגו דלי

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully