וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחזית: יהיה קל ומגניב

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 15:47

משקאות מופחתי אלכוהול, אריזות מופחתות משקל ומדינות יין שכדאי לשקול. טליה לוין עם הטרנדים האירופאים שאולי מבשרים על מה שצפוי לנו כאן בקרוב

יין ללא אלכוהול, אמסטרדם. חבר מהולנד, מערכת וואלה!
כל כך הרבה משקאות, כל כך מעט אלכוהול/מערכת וואלה!, חבר מהולנד

בשבוע שעבר כתבתי כאן על אחד הטרנדים החדשים בעולם היין שתופס תאוצה בעולם: יינות ללא אלכוהול ויינות מופחתי אלכוהול. מיד אחרי הפרסום, אחד החברים הטובים שלי מאמסטרדם שלח לי תמונה של מדפים על גבי מדפים של יינות בקטגוריית ה"נון אלכוהול" באחת מחנויות היין הגדולות שם.

אותו חבר שהוא גם שותף באחד היקבים באזור, הזכיר לי כמה טרנדים נוספים שמתחילים באירופה, ויכול להיות שהם מבשרים, קצת כמו סנוניות, את מה שצפוי לנו בעתיד הקרוב.

בירה ללא אלכוהול BLEND. BLEND,
בירה ללא אלכוהול/BLEND

פחות זכוכית, יותר פחית

רבים מדברים על טביעת רגל פחמנית, ויש שאומרים שאריזת היין צריכה לעבור שדרוג כדי להתיישר עם הקו האקולוגי. אני לא יודעת עד כמה התעשייה תוותר על בקבוקי הזכוכית ותעבור למה שמכונה "יין בקופסה" אבל העובדה שמתייחסים לנושא במגזיני יין אירופאיים נחשבים, נראית כמו סוג של ניסוי כלים כדי לראות איך התעשייה מגיבה לרעיון.

על פי המחקרים (קחו הכל בעירבון מוגבל, כן), שימוש המופחת בזכוכית יפחית את טביעת הרגל הפחמנית של היין פי עשרה. בנוסף, היתרון בקופסאות או פחיות, הוא יכולת סגירה חוזרת והגנה על היין מפני התחמצנות.

מצד שני, מי לא מסיים בקבוק יין? אני מודה שאני פחות אוהבת יינות בפחית, טרנד שצץ בארץ לפני שנתיים בערך, אבל לא בטוחה שהוא באמת תפס. עד שלא ימצאו פתרון לטעם התעשייתי אני חוששת שעם כל הכבוד לפלנטה אשאר עם בקבוקי הזכוכית.

עוד בוואלה!

איך הגיעו חביות יין מחברון למזקקת וויסקי בצפון סקוטלנד

לכתבה המלאה
פחית יין MINE. יין MINE,
פחית יין MINE/יין MINE

סלבה אוקראיני

מגמה נוספת שנוגעת לחיפוש אחרי היינות טבעיים ואורגניים (והתמכרות קשה לכל מי שמתנסה, אם אתם שואלים אותי), ממשיכה עם חקירה והצלחה לא מבוטלת של יינות מעבר לאזורים המסורתיים. אם פעם הסנוביזם של עולם היין הישן היה תקוע באיטליה ובצרפת, היום יש דרישה וסקרנות ליינות ממזרח אירופה, דרום אמריקה, אוסטרליה ניו זילנד, ותפסו את הכסא: אוקראינה.

לאוקראינה יש תעשיית יין תוססת והיסטוריה ארוכה של ייצור יין שמתרכזת בעיקר באזורים כמו קרים אודסה וטרנסקרפטיה. מהזנים הפופולריים שם שכולנו מכירים ניתן למצוא את השרדונה, פינו בלאן, קברנה סוביניון וזנים מקומיים שנותנים ליינות אופי ייחודי.

תעשיית היין, כך מספרת לי חברה שמתגוררת בקייב, הושפעה מהמלחמה, וישנה בעיה בעיקר באזור קרים. אך עדיין יקבים באזורים אחרים באוקראינה, בעיקר באודסה, ממשיכים לעבוד כרגיל.

יינות מאוקראינה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יינות מאוקראינה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דרום אדום, לבן וגם רוזה

מדינה נוספת שהיינות שלה מתחילים לתפוס תאוצה בארץ היא דרום אפריקה. החברות שלי אמנם עדיין מרימות גבה בכל פעם כשבחנות היין השכונתית מציעים להן משהו משם, למרות שמדובר ביינות מעניינים ששווה לנסות גם אם פעם אחת. כולם ואליו פור מאני, אז מה לחפש?

מיקב 'פוט פרינט' (מרלו פינוטאז') וי'ב 'פוראג'ה',עד יקב 'פיירוויו' שהוקם במאה ה 17 (יש להם שני יינות שאהבתי: שנין בלאן ופינוטאז' - הזן הפופולארי בדרום אפריקה, הכלאה בין פינו נואר לסינסו), וגם יקב פרדברג

יקב פיירוויו, דרום אפריקה. יח"צ,
העיזים של יקב פיירוויו, דרום אפריקה/יח"צ

פינוטאז' אגב הוא זן לא מאוד מוכר ושווה לנסות אותו בתור התחלה: הוא יתאים למי שאוהבים טעמים מעושנים ועסיסיים. סוג של יין שתמיד הייתי ממליצה לשתות עם אוכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully