וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קראפטינג: מסע בין מבשלות בוטיק ישראליות

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 11:05

טליה לוין הפכה את השבוע האחרון של החופש הגדול לקייטנת בירה מאולתרת בין מבשלות קראפט מקומיות, מבאר שבע ועד קצרין

בירה ג'מס IDF. דוד מויאל,
בירה ג'מס IDF/דוד מויאל

הגשם שירד בראשון לספטמבר, נדמה היה להתחלה של סצנה שכתב תסריטאי עצלן, שהתכתב יופי עם מצב הרוח. רק שהאווירה הסתווית המלנכולית לא באמת הביאה את הסתיו, שיגיע כנראה בקצב בו יגיע השלום, בעוד הרבה מאד זמן.

שבריר השנייה הלונדוני הזה, עשה לי חשק לשבת בר אנגלי ולחקור למשך כמה שעות את עולם הבירה. אני לא שתיינית בירה גדולה, מודה, אבל לומדת לחבב את הז'אנר בתקופה האחרונה יותר ויותר, ובירות קראפט ישראליות הן לא רק משקה לחבב. מעבר לטעם, שתייה של בירות קראפט מקומיות תומכת בתעשייה, בענף ומהווה תרומה צנועה לתרבות השתייה.

מכיוון שלונדון לא מחכה לי, החלטתי שבשבוע האחרון של החופש הגדול אני יוצאת מהבית ועושה לעצמי קייטנת בירה מאולתרת בין מבשלות קראפט ישראליות לאורכה ולרוחבה של הארץ. עד כמה שהארץ מאפשרת. ראו בזה המלצת בילוי ושתייה להפגת המתח.

אבל קודם כל הקדמה קטנה. את בירת הקראפט הראשונה שלי שתיתי בדאנסינג קאמל. הייתי בתולת קראפט אי אז בשנת 2005 והראשונה שלי הייתה דווקא ישראלית, במבשלה הראשונה בתל אביב שהייתה לה את הבירה החמודה ביקום. מי שישב שם הרבה לדייטים, בטוח זוכר את 'גורדון ביץ' בלונד' הבירה הכי תל אביבית שיש.

תחנה ראשונה: מבשלת שניט, תל-אביב

המבשלה המקומית שהיא גם בר, מייצרת בסביבות 12 בירות קבועות וגם בירות שמשתנות לפי מצב הרוח. לאחרונה השיקה המבשלה ליין של בירה בפחיות שמאפשר ליהנות מהכול הטוב של שניט גם בבית וגם בים (זה להיט בים, תאמינו לי).

תמיד כשאני מגיעה לשניט אני רוצה ללכת על ה IPA שהתחלתי לחבב לאחרונה מאד, אבל נכנעת לאהובה מכל הגרמניה הקלאסית Why like this?! הבהירה הפירותית והקיצית.

איפה:
הארבעה 12 תל אביב

מתי:
כל השבוע, בין השעות: 12:00-1:00

שניט. גיא חמוי,
מבשלת שניט, תל-אביב/גיא חמוי

תחנה שנייה: מבשלת אלכסנדר, עמק חפר

עמק חפר הוא אזור שאני מרבה לבלות בו בתקופה האחרונה. קצת "צפונה" מתל אביב, קצת ים נטול שוברי גלים, וגם מבשלת אלכסנדר שתמיד אנחנו מקפידים לעצור בה בדרך לאן שלא יהיה.

למי שאוהב בירות קראפט או רוצה להתנסות בטעימות של בירה משובחת שעושים החברים באלכסנדר הייתי ממליצה לא ללכת סתם על עיוור, אלא לארגן סיור (מומלץ במיוחד סיור זוגי) של טעימות, לנשנש משהו וגם להחליט איזו בירה אתם אוהבים. אני למשל, חשבתי שאני לא אוהבת IPA עד שטעמתי את זו של אלכסנדר. ובכל זאת, אם צריך לבחור האמבר אייל היא הפייבוריטית שלי.

איפה:
צבי הנחל 13, אזור התעשייה עמק חפר

מתי:
מרכז המבקרים פתוח בימים א-ה בין השעות 9:00-17:00. הסיורים הזוגיים מתקיימים בימי שישי בלבד בשני סבבים.

לפרטים ותיאום מראש:
074-7034094

מבשלת אלכסנדר עם הברומסטר אורי שגיא. רפי דלויה,
אורי שגיא, מבשלת אלכסנדר/רפי דלויה

תחנה שלישית: מבשלת ג'מס, פתח תקווה

את הבירות של ג'מס ואת הברים שלהם אני חושבת שלא ממש צריך להציג. ובכל זאת, אני מאד אוהבת את דניאל וג'רמי שהקימו את המבשלה בפתח תקווה לפני קצת יותר מ 15 שנה, מתוך אהבה ענקית לעולם הקראפט.

הבירה של ג'מס היא לא מסוננת ולא מפוסטרת, ויש להם תפריט מגוון ורחב. הסניף החביב עליי הוא כאמור זה בפתח תקווה, ובלי לעקם את הפרצוף אנחנו נוסעים לשם תמיד ממש בכייף.

איפה:
אפעל 15, פתח תקווה

מתי:
ימים א'-ד', בין השעות: 12:00-00:00
יום ה,' בין השעות: 12:00-00:30
שבת, בין השעות: 21:00-00:30

ג'מס פתח תקווה. יח"צ,
מבשלת ג'מס, פתח תקווה/יח"צ

תחנה רביעית: מבשלת הגיבור, כרמיאל

אל תפחדו לנסוע צפונה. הצפון הוא גדול ורחב ויש הרבה מקומות שאפשר לטייל בהם בבטחה. אני מודה שלי לקח זמן עד שעשיתי את זה, אבל שיחות רבות עם יצרני משקאות גרמו לי להבין שזהיותר חשוב מהכל.

אחת התחנות המעניינות היא מבשלת הבוטיק הגלילית מכרמיאל שעל ליין הבירות שלה "גיבורות" כתבתי בעבר.

זוהי מבשלת קראפט שמייצרת בירה בסגנונות שונים (סטאוט אירי למשל, חיטה בווארית הפייבוריטית, IPA, ועוד). יש לי חיבה יתרה לאנשים שעוזבים הכול ומתחילים לייצר משהו לא כלכלי בעליל במדינה הזאת, רק מתוך אהבה גדולה. והגיבורים הללו נכנסו לי ללב.

איפה:
הנפח 12, כרמיאל (פתוח גם בשבת)

מתי:
ימים ג', ד', בין השעות: 18:00-24:00
יום ה', בין השעות: 18:00-02:00
שישי-שבת, בין השעות: 14:00-02:00

בירות הגיבור, מבשלת הגיבור. דרור ורשבסקי,
מבשלת הגיבור, כרמיאל/דרור ורשבסקי

תחנה חמישית: מבשלת חלוץ חדש, באר-שבע

פעם יצא לי לבלות די הרבה בבאר-שבע, ולפעמים אני מצטערת שכבר לא, כי מדובר בעיר עם מקומות בילוי טובים שלא תמיד מוערכים מספיק.

בית הבירה של באר שבע הוא לא רק בית של בירה (שאפשר למצוא בו בערך 200 בירות מהארץ והעולם), אלא גם ביתה הרשמי של מבשלת חלוץ חדש, שהתחילה כמו כל הסיפורים שאני אוהבת בתור תחביב של גלעד נאמן, מורה בבית ספר שהפך את הבירה למקצוע.

המלצה אישית: "מכונת הזמן" בסגנון אקספורט פורטר לחובבי האספרסו והמרירות, ו"שוער הלילה", דבר כזו בירה עוד לא שתיתם.

איפה:
החלוץ 29, באר שבע

בירה חלוץ חדש. באדיבות בית הבירה באר-שבע,
מבשלת חלוץ חדש, באר שבע/באדיבות בית הבירה באר-שבע

תחנה שישית: מבשלת הגולן, קצרין

גם אם אתם לא מגיעים לקצרין בימים האלה, חפשו את הבירה של אחת המבשלות הוותיקות בצפון שמייצרת, בירות פילזנר, חיטה, אייל, ודאבל בוק (שלדעתי אזלה מהמלאי ברוב המקומות). במבשלת הגולן עושים שימוש במי המעיינות הצלולים של דרום הגולן, ליתר דיוק מעיין סלוקיה.

מבשלת הגולן, קצרין. אלעד ברמי,
מבשלת הגולן, קצרין/אלעד ברמי

מה קורה עכשיו כשהצפון בוער ואיך אפשר לעזור? המבשלה עצמה מייצרת כרגיל, אבל היא לא פתוחה למבקרים בשל המצב. ובכל זאת, מסעדת ברוהאוס הגולן הסמוכה למבשלה פתוחה גם בימים אלה למבקרים, וכמובן ניתן לטעום בה מהבירות של המבשלה.

איפה:
קצרין

לבירור שעות פעילות:
050-9995490

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully