וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יקב של איש אחד: היינן שלא מוכן להתפשר

טליה לוין

עודכן לאחרונה: 7.3.2024 / 13:22

את היינות של יותם שרון לא קל להשיג. בין היתר בגלל שהם נעשים בכמויות קטנות מאוד. טליה לוין חושבת שהם לגמרי שווים את המאמץ

יותם שרון, יינן. באדיבות המצולם,
יותם שרון. יקב של איש אחד/באדיבות המצולם

תמיד האמנתי שהמפגשים הטובים ביותר בחיים, מתחילים מפגישות אקראיות, ואיכשהו התאוריה הקטנה הזו שלי אף פעם לא מאכזבת, כי הנה זה קרה לי שוב עם היינן יותם שרון. את שמו הכרתי, ידעתי שבעבר הוא עבד ביקב ברקן, אבל מכיוון שכמו שהוא מעיד על עצמו, הוא קצת נחבא אל הכלים, לא ידעתי איך הוא נראה וגם לא מה עשה מאז שעזב את היקב.

מפגש אקראי בחנות יין כשאני קצת שיכורה, גילה לי שבארבע השנים האחרונות לצד עבודה כייבואן של ציוד ליקבים וגם קצת ייעוץ, יותם מגשים את החלום הגדול ביותר שלו מילדות, ומייצר יין משלו, טעים ומיוחד יש לומר. בירור קטן נוסף מגלה שהוא בכלל יקב של איש אחד. הוא הציע לי לטעום, כשמציעים לי יין אני לא מסרבת, והנה אנחנו כאן.

את יינות הבציר הראשון שלו הוא עשה ביקב גתו בשנת 2020, שנת הקורונה שהייתה טובה לעולם היין. אחר כך ביקב ליבנה שנמצא בשדה משה ליד קריית גת ואז המשיך אל עבר עמק האלה.

"אני יודע שבשלב הבא אני אצטרך לטעת כרמים בעצמי. אחד האתגרים בלייצר יין לבד ובצורה הזו היא שבכל שנה אני מתחיל את הרוטינה הזו מחדש, מחפש את הענבים הטובים ביותר. אני מוכן לשלם. מה שאני לא מוכן זה להתפשר".

יקב גתו. דרור הררי,
יקב גתו. כאן הכל התחיל/דרור הררי

חלום שהתגשם

הוא למד ייננות במונפלייה בדרום צרפת, וכשחזר ארצה החל לעבוד ביקב ברקן, שם היה אחראי על סדרת היינות האדומים המתיישנים והסדרות הגבוהות של היקב. אחר כך פרש ועבר לייעוץ וייבוא אבל החלום לעשות יינות משלו לא עזב אותו.

הוא מעיד על עצמו שהוא דקדקן וכאמור לא מוכן להתפשר על שום דבר וכחלק מחוסר הפשרות שלו בכל הנוגע לעשיית יין שנושא את שמו אנחנו טועמים את 'ל'אספרי דה יותם'. והוא מספר לי שזה יין שכמעט היה לכישלון מוחלט אבל הפך להצלחה מפתיעה בדמות 58% סירה, וגם קריניאן, גרנאש וקברנה סוביניון. (129 שקלים).

"היין הזה הוא עוף שונה, ובכלל היינות שעשיתי ב 2021 הם קצת עופות שונים בנוף. רובו של היין מסירה בצפון רמת הגולן שנבצר מאד מוקדם מהרגיל". למרות הסיכון בבצירת הזן בשלב הזה, היין התיישן בחבית אוסטרית שעברה קלייה נמוכה וקלטה את היין הצעיר והירוק בצורה מושלמת. "ממצב שלא ידעתי אם יהיה לי יין, יצא יין נהדר, אבל אני לא יודע אם יהיה לי שוב את האומץ לבצור סירה בשלב כל כך מוקדם".

בסופו של דבר נשארו ממנו רק 12 בקבוקים, אז לצערכם הרב ברוב המקומות (אלא אם כן תתקלו בו במסעדה) הוא סולד אאוט. שרון אמר שאולי הוא ישחרר עוד כמה בקבוקים ששמר לייצוא, ובשבילכם אני ממש מקווה שכן.

עוד בוואלה!

"בוא נעשה יין שיהודים יוכלו לשתות"

לכתבה המלאה
יותם שרון. באדיבות יותם שרון,
כמעט נכשל, אבל הצליח בגדול/באדיבות יותם שרון

הקריניאן הכי יפה בארץ

יין שכן עדיין אפשר למצוא בחנויות הוא את ה-'קווה ורה', יין הקרוי על שם סבתו של יותם. "האישה שהשפיעה עליי מאד, ונפטרה בתקופת לימודי היין שלי בצרפת." כשהיתה בת 16 היא הצילה 130 יהודים בתקופת השואה והייתה השראה גדולה שלי". 70% של קברנה וקריניאן (שמגדל חי וורטמן) "שהיה הכי יפה שנתקלתי בו אי פעם בארץ או בכלל", סירה וקצת גרנאש יצרו יין נהדר שאי אפשר להפסיק לשתות. (159 שקלים).

טעמנו רוזה יבש מאוד מבציר 2022, שאותו עדיין אפשר להשיג, ענבי סנגובזה מאזור לכיש עם קצת גרנאש, סירה וקריניאן, את הרוזה התחיל שרון לייצר בשנת 2021 בהחלטה של הרגע האחרון וראה כי טוב. ובימים אלה רוזה 2023 כבר עתיד להיות מבוקבק. (110 שקלים).

בציר 2022 הנפיק לו 5000 בקבוקים והשאיפה כרגע לגדול וגם לצאת בעתיד עם יין לבן, אבל מכיוון שהוא לא מתפשר בשום שלב הוא לא מתחייב על תאריך. כשאני שואלת אותו איפה באמת האתגר האמיתי שרון אומר לי שדווקא בשלב המכירה.

יותם שרון. באדיבות יותם שרון,
יבש וטעים/באדיבות יותם שרון

האתגר: למכור

"נכנסתי לעולם הזה יחסית מאוחר, ולא היה לי אף פעם ספק ביכולת שלי לעשות יין טוב. אבל האתגר שממנו פחדתי הוא למכור. אני לא יכול לומר לך שזה פתור, ואני עדיין מוצא את עצמי עומד אחרי מילוי בקבוקים, מסתכל עם המשטחים עם פיק ברכיים."

"אני אמנם עוסק בייבוא ציוד ליקבים וזו מכירה אחרת לגמרי, אבל זו לא אותה מכירה, פה זו יצירה שלי. אבל אני מאמין שכשיש משהו שאתה מפחד ממנו באמת, אתה לא תדע עד שלא תתמודד איתו אם הפחד שלך באמת מוצדק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully