וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחובבי חריף אמיתיים: רוטב טבסקו ביתי

ירדן בן-דור

18.2.2020 / 12:20

ירדן בן-דור, משוגע על חריף ועל הרפתקאות קולינריות, החליט שרוטב הטבסקו הקלאסי לא מספיק חריף בשבילו, אז הוא יצר קשר עם מגדלי פלפלים חריפים בערבה, והכין טבסקו ביתי לגמרי בעצמו, כזה שגרם לו לדמוע מרוב חריפות, בדיוק כמו שרצה, רוצים גם? הנה המתכון

מתכון לטבסקו ביתי. ירדן בן-דור, באדיבות המצולמים
מיקס פלפלים חריפים מהערבה/באדיבות המצולמים, ירדן בן-דור

אני חובב חריף מטבעי ובעיקר חובב הרפתקאות קולינריות, תמיד אהבתי טבסקו אבל הרגשתי שזה לא חריף לי מספיק. בעבר גם ניסיתי לגדל פלפלים חריפים בעצמי ולא הצלחתי, אבל אז גיליתי שבמושב עין יהב שבערבה מגדלים בדיוק את זני הפלפלים החריפים שאני מחפש.

את הטבסקו הביתי הכנתי ממרקחת קטלנית של פלפלים, ביניהם הפלפלים החריפים בעולם כמו קרוליינה ריפר, עקרב ערבה, הבנרו כתום, פלפל שוקולד ועוד. אלה פלפלים שהזמנתי במיוחד מבעוד מועד ממשפחת אב זיו בערבה, מומחים העוסקים בגידול ישראלי של פלפלים חריפים. את הפלפלים התססתי ארבעה שבועות והכנתי מהם כמות טבסקו שמספיקה לי לשנה. אפשר לקנות באמזון ערכה מיוחדת של בקבוקי זכוכית ייעודיים שאפשר לאטום בעזרת אקדח חום, אבל אפשר גם למלא כל סוג של בקבוק שנוח לכם.

כיוון שהרוטב מדולל ברובו עם חומץ לא מדובר באותה החריפות שיש בפלפל עצמו שכן היא נשמרת במוצקי הפלפל אך יחד עם זאת מדובר עדיין ברוטב שהוא חריף פי כמה וכמה מהטבסקו הקלאסי, ואפילו חובב חריף כמוני דמע מזה.

אזהרה: מדובר בפלפלים חריפים מאוד, חלקם הכי חריפים שיש בעולם, לכן חובה לעבוד עם כפפות ומסיכה, ולהישאר איתם עד שסיימתם לרחוץ את כל הכלים ואת משטח העבודה.

המתכון פורסם באתר רעבים ברעבך ובקבוצת הפייסבוק הקולינרית שלו.

מתכון לטבסקו ביתי. ירדן בן-דור, באדיבות המצולמים
אחרי טחינה/באדיבות המצולמים, ירדן בן-דור
מתכון לטבסקו ביתי. ירדן בן-דור, באדיבות המצולמים
אחרי סינון/באדיבות המצולמים, ירדן בן-דור
מתכון לטבסקו ביתי. ירדן בן-דור, באדיבות המצולמים
משיאים על השיש/באדיבות המצולמים, ירדן בן-דור
מתכון לטבסקו ביתי. ירדן בן-דור, באדיבות המצולמים
ערכת בקבוקים מיוחדת מאמאזון/באדיבות המצולמים, ירדן בן-דור

רוטב טבסקו ביתי

מתכון מאת: ירדן בן-דור

מתכון לטבסקו ביתי. ירדן בן-דור, באדיבות המצולמים
טבסקו ביתי/ירדן בן-דור

מצרכים למתכון

    • 500גרםפלפלים חריפים מאוד, מסוגים שונים לבחירתכם
    • חומץ
    • מלח
    • 1כףשום גבישי
    • 2כפותמיץ לימון

אופן ההכנה

איך מכינים רוטב טבסקו ביתי?

  • 1
    שלב ראשון: מסירים מהפלפלים את הגבעול, חוצים לשניים ודוחסים לצנצנת מעוקרת בגודל 2 ליטר עם השום. *לעיקור הצנצנת אפשר לשים אותה במדיח בטמפרטורה מקסימלית למשך שעתיים, או בסיר עם מים מהברז ואז להביא לרתיחה, או לשפוך מים רותחים לצנצנת לאט ובזהירות כדי שהיא לא תתנפץ).
  • 2
    בצנצנת שמים משקולת של ירק שתדחוף את הפלפלים מטה בזמן ההתססה ולא תיתן להם לעלות לפני השטח (למשל כיפה של כרוב). לצנצנת עם הפלפלים והכרוב (או כל ירק אחר שתבחרו) שופכים מי מלח בריכוז של 2.2%, כלומר על כל ליטר מים שמים 22 גרם מלח (בערך כף). המים צריכים לכסות את כל תוכן הצנצנת כולל את ירק המשקולת. מומלץ לעבוד עם משקל כשמערבבים את המלח במים.
  • 3
    בשלב זה מוודאים שאין שום בועות ומכסים את הצנצנת עם שקית, עליה כורכים גומייה כדי לאפשר לפחמן הדו חמצני לצאת החוצה בזמן שחמצן לא נכנס פנימה מבחוץ (אני השתמשתי במכסה התססה מיוחד שקניתי לצנצנות מייסון באמאזון).
  • 4
    את הפלפלים מתסיסים על השיש במטבח לפחות שבועיים וחצי (אני התססתי ארבעה שבועות). אתם אמורים לראות בועות שמתחילות להיווצר ואת תוכן הצנצנת עולה קצת למעלה (בהמשך הכל עוד ישקע בחזרה).
  • 5
    שלב שני: בתום שבועיים וחצי (או ארבעה במקרה שלי) מסננים את תוכן הצנצנת ושוקלים את סה"כ כמות הפלפלים. השקילה חשובה כי צריך לשים כמות זהה של חומץ, כלומר על 500 גרם פלפלים נשים 500 מ"ל חומץ, על 200 גרם פלפלים נשים 200 מ"ל חומץ, וכן הלאה. המשקל הסופי של הפלפלים אחרי התססה יכול להשתנות, מה שחשוב זה להשתמש בכמות חומץ זהה.
  • 6
    את הפלפלים שמים בבלנדר וטוחנים קלות, מוסיפים את השום גבישי, את החומץ ואת מיץ הלימון ואחר כך במשך 5-10 דקות טוחנים באופן יסודי.
  • 7
    מסננים את התערובת לתוך קערה, שוטפים את הבלנדר, ומחזירים את הנוזל לבלנדר השטוף. *את מוצקי הפלפלים ניתן לשמור לשימוש עתידי לתבשילים, אפשר גם להקפיא אותם במגשי קרח לשימוש נוח ומהיר.
  • 8
    את הנוזל טוחנים עוד כ-10 דקות לפחות.
  • 9
    בעזרת משפך קטן ממלאים את הבקבוקונים וסוגרים את המכסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully