וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקפיץ ומפציץ

יעל דרור

22.8.2005 / 7:36

הדיאטנית יעל דרור מאשרת לכם לאכול פופקורן גם בדיאטה כי הוא בסך הכל דל שומן אם מכינים אותו כמו שצריך ולא מתבלים בחמאה

הפופקורן הוא אזרח קבע בכל בית קולנוע וכבר מזמן נחשב לחטיף האוליטמטיבי באולם החשוך. הוא פופולרי גם בקיוסקים, בדוכני רחוב וכמובן במגרש הביתי.

הפופקורן המסורתי והמוכר זוכה גם לווריאציות, תוספות וגיוונים. יש למשל אריזות של פופקורן ורוד-מתוק וניתן לקנות באריזות סגורות פופקורן עם דבש בעל גוון צהבהב. בארה"ב יש אפילו ברזים של תוספת "רטבים" לפופקורן שקונים בקולנוע, למשל תוספת חמאה. אין גבול לגיוון ולצורות בהם אנשים בוחרים לאכול את הנשנוש שבדרך כלל נאכל עם מלח.

ערך תזונתי

הפופקורן (למעשה גרגרי תירס) שייך למשפחת הפחמימות או ליתר דיוק למשפחת הדגנים. הוא מכיל כמות גבוהה של פחמימות (69 גרם ל-100 גרם), מעט חלבון (12.5 גרם ל-100 גרם) ודל בשומן (4%-5% שומן). הפופקורן אף עשיר בסיבים תזונתיים, בעיקר בסובין שהוא סיב בלתי מסיס, כלומר קשה יותר לעיכול (27.5 גרם ל-100 גרם). מכאן שהפופקורן נחשב יחסית למזון דל שומן ועשיר בסיבים ולכן מבחינה תזונתית אפשר לשלבו בכל בדיאטה. למשל, 3 כוסות פופקורן מוכן (ללא טיגון) ייכנסו בתפריט היומי במקום פרוסת לחם אחת (מנת פחמימות). הבעיה מתחילה כשבתהליכי ההכנה מוסיפים שמן, חמאה או מרכיבים אחרים המעלים את מדד השמנוניות.

פופקורן על המדף

אפשר לרכוש פופקורן להכנה ביתית על הגז, במכונה או במיקרוגל. לאופני ההכנה יש השפעה גדולה מאוד על הערך הקלורי והתזונתי של הפופקורן שיתקבל בסופו של דבר.

הפופקורן הטבעי - גרעינים רגילים (נמכר גם בבקבוקי פלסטיק שקופים) מכיל 312 קלוריות (25 קלוריות לכוס של פופקורן מוכן), 12% חלבון, 69% פחמימות ורק 5% שומן. בנוסף לכך הגרגרים יכילו גם מעט סדין, ברזל וויטמינים מקבוצת B. כשמכינים את הגרעינים לבד אפשר לשלוט בכמות השמן שמוסיפים או להשתמש בתרסיס שמן (7 קלוריות לריסוס). ניתן למצוא על המדפים גם אריזות למיקרו הכוללות 3-6 שקיות והן פתרון קל ואידיאלי לאירוח קליל וקופצני, במיוחד מול סרט DVD. עם זאת, כשמכינים פופקורן תעשייתי עבור הכנה מהירה במיקרוגל, קופצות הקלוריות ואחוזי השומן.

דוגמאות לאריזות מוכנות

פופקורן טבעי - 400-504 קלוריות עם תכולה של 18%-30% שומן! (למרות שהוא אמור להיות "טבעי").
פופקורן בטעם חמאה - 528-228 קלוריות עם תכולה של 20%-26% שומן.
פופקורן ג'לפנו פיקנטי - 28% שומן, 505 קלוריות.
פופקורן לייט - אינו דיאטטי, אך מכיל רק 7% שזה הרבה פחות בהשוואה לערכים בשאר האריזות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

אז כמה זה עולה לנו בקולנוע?

הכוונה היא לא למחיר הכרטיס+פופוקרן+שתייה, אלא ל"דליי" הפופקורן שמוצעים לרכישה בכניסה לסרט או בהפסקה. כיום יש 3 גדלים של קרטונים ל"העמסת" פופקורן, מבחינה קלורית, הקטן ביותר יכיל כ- 250 קלוריות, הבינוני - 400 קלוריות והענק עלול להגיע גם ל- 800 קלוריות!

מי צריך להיזהר מפופקורן?

הפופקורן יחסית קשה לעיכול ולא מתאים לאנשים עם בעיות במערכת העיכול. לא מדובר רק באחוז הסיבים הגבוה שבפופקורן, אלא עיקר הבעיה נובע מהקליפה הקשה הנוצרת בעת הכנתו. למערכת העיכול קשה מאד לפרק את הקליפה והיא עלולה לפצוע בדרכה את המעי אם לא עברה פירוק טוב בקיבה. אנשים הסובלים ממחלות במערכת העיכול, דלקות, פצעים, פוליפים או בעיה בתנועתיות של המעי (מעי עצבני, עצל וכו') עלולים להגיע למצבים של כאבי בטן חזקים ואפילו למצבים של חסימת מעיים. כמו כן, לא מומלץ לתת לתינוקות או לילדים צעירים שמערכת העיכול שלהם עדיין לא בשלה או לסובלים מעצירויות. באופן כללי אני ממליצה להימנע מפופקורן לחלוטין אם אתם יודעים שיש לכם בעיה בתפקוד מערכת העיכול.

עצה שימושית

הכינו פופקורן ללא שומן והוסיפו מלח לפי הטעם. ניתן לעשות זאת בעזרת מכונות מיוחדות המקפיצות את הפופקורן בעזרת אוויר חם. מי שאין לו מכונה יכול להכניס את הגרגרים הטבעיים למעטפת דואר גדולה וחומה, לסגור ולהכניס למיקרוגל. כך נקבל את אותו המוצר אך עם אחוז שומן נמוך בהרבה (אפשר לשדרג את הטעם עם ריסוס הגרעינים בתרסיס שמן לפני ההכנסה לשקית).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully