וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש גם ימים כאלה

סמדר ולטר

15.11.2005 / 6:57

אורז אפשר לשדרג באינספור דרכים. סמדר ולטר עם 3 מתכונים לאמצע השבוע שיכניסו קצת צבע וטעם לאורז לשלכם

לכולם יש את הימים האלה, שבהם מתישהו באמצע היום, אנחנו מבינים שהיינו צריכים להישאר במיטה. זה יכול להיות בגלל שישנו לא טוב, קמנו באיחור נוראי ואז לא היו מים חמים, לא מצאנו מה ללבוש, השיער לא הסתדר ובדרך נתקענו בפקקים. לפעמים אנחנו סתם קמים הפוכים ומבואסים. לא תמיד יש סיבה, אבל זה קורה.

כשיש לי ימים כאלה, מתישהו מתחיל לדגדג לי באצבעות לבשל משהו, כדי שיהיה משהו חם ומשביע למלא בו את הבטן ואת הנשמה, ובעיקר כדי להירגע. ככה זה, יש מי שבשביל להירגע עושים מדיטציה - אני נכנסת למטבח. ובימים כאלה אני יודעת שזה לא הזמן להתחיל להתעסק עם עוגות מסובכות או תבשילים מיוחדים. אני יודעת שהגיע הזמן להכין איזה תבשיל פשוט, משהו מהיר עם ירקות ופחמימות, שיהיה אפשר לאכול בלי רגשות אשמה, ואז לזחול לחדר השינה, להתחפר בפוך ולישון עד למחרת. כבר אמרו את זה לפני- מחר יהיה יום חדש.

אני יודעת, אוכל לא צריך להיות פיצוי על יום רע. אבל אם יש פה מישהו שלא נכסף בסיומו של יום נאחס לאיזו עוגת שוקולד חמה, לאיזה לחם חם וטרי מהתנור או מה שעושה לכם את זה - שיקום.

אז הנה 3 מתכונים עם אורז וירקות, פשוטים, מהירים, חמים וטעימים שמתאימים לכל יום, רע או טוב. אם אתם שואלים, אז לא ניסיתי את המתכונים האלה עם אורז מלא - אתם מוזמנים לנסות ולהוסיף תגובות. לגבי האם לשטוף את האורז לפני הבישול: זה כבר תלוי בכם.

אורז עם ירקות

מהיר, קל, צבעוני וטעים. פתרון מצוין לשאריות אורז גם בן יום-יומיים. אפשר כמובן לבשל גם אורז במיוחד ולגוון את המנה לפי הירקות שיש במקרר והשימורים שבארון.

חומרים:
בערך כוס אורז מבושל
1 בצל קטן
1 פלפל בכל צבע שיש לכם
1 גזר
קופסת שימורי תירס, גדולה או קטנה, מה שיש לכם
חצי סלסלת פטריות טריות או קופסת פטריות משומרות
3 כפיות שמן רגיל או שמן זית
1 כפית אבקת שום
1 ביצה
1 כף רוטב סויה
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור
2 בצלים ירוקים

הכנה:
1. קולפים את הגזר והבצל. מנקים את הפלפל מגרעינים. חותכים את הגזר, הבצל והפלפל לחתיכות קטנות. אם משתמשים בפטריות טריות, חותכים לפרוסות.

2. מחממים כפית שמן במחבת גדולה ומוסיפים את כל הירקות, ללא הבצל הירוק. מטגנים הכול כ-5 דקות, תוך ערבוב. מוסיפים מלח, פלפל ואבקת שום ומערבבים. מוציאים מהמחבת ומעבירים לקערה גדולה. מכסים מיד כדי לשמור על החום.

3. מוסיפים למחבת כפית שמן נוספת ואת האורז. מטגנים כמה דקות, תוך ערבוב, עד שהאורז מזהיב. מוסיפים לירקות שבקערה ומכסים.

4. מוסיפים למחבת את כפית השמן האחרונה. טורפים את הביצה עם רוטב הסויה, שופכים למחבת ומטגנים מעין מקושקשת. מוסיפים לקערה, מערבבים, זורים מעל את הבצל הירוק ומגישים מיד.

אורז עם פלפלים

חומרים:
1 כוס אורז
1 בצל
2-3 פלפלים, רצוי אדומים, אפשר בכל צבע שיש לכם
2 כפות שמן רגיל או שמן זית
1 כוס מיץ עגבניות
1 כוס מים
1 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור
1 כפית פפריקה מתוקה, אפשר גם קצת פפריקה חריפה
1 כף סוכר

הכנה:
1. קולפים את הבצל וחותכים לקוביות קטנות. מחממים את השמן בסיר גדול ומטגנים את הבצל. מנקים את הפלפלים מגרעינים וחותכים לרצועות עבות, 1-2 ס"מ רוחב. מוסיפים לבצל ומערבבים. מטגנים תוך ערבוב כ-5 דקות.

2. מוסיפים את האורז ומערבבים. מטגנים עוד דקה. מוסיפים מים, מיץ עגבניות, מלח, פלפל, פפריקה וסוכר. מערבבים היטב, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כ-20 דקות, או עד שהאורז מתרכך.

3. כשמוכן, מסירים מהאש, מסירים את המכסה, מניחים מגבת מטבח על הסיר ומחזירים את המכסה. מניחים כך לעוד 5 דקות ומגישים.

אורז עם גזר

תודה לטל על המתכון.

חומרים:
1 כוס אורז לבן
1 בצל גדול
2 גזרים גדולים
4 שיני שום גדולות
2 כפות שמן רגיל או שמן זית
כוס וחצי מים רותחים
1/2 כפית מלח
1/2 כפית פלפל שחור

הכנה:
1. קולפים את הבצל וחותכים לקוביות. קולפים את הגזר ומגררים בפומפייה או במעבד מזון. קולפים וכותשים את שיני השום.

2. מחממים את השמן בסיר גדול ומטגנים את הבצל והשום תוך ערבוב עד שמזהיב- זהירות שלא יישרף. מוסיפים גזר ומטגנים 2-3 דקות תוך ערבוב. מוסיפים אורז ומטגנים 2-3 דקות תוך ערבוב.

3. מוסיפים מים רותחים, מלח ופלפל. מערבבים היטב, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש, מכסים ומבשלים כ-20 דקות, או עד שהאורז רך.

4. כשמוכן, מסירים מהאש, מסירים את המכסה, מניחים מגבת מטבח על הסיר ומחזירים את המכסה. מניחים כך לעוד 5 דקות ומגישים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully