וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבאל'ה: הפתעה מהסוג הנעים

30.5.2013 / 8:00

לא המציאו את הגלגל בסבאל'ה הכפר סבאית, אבל בעיר של צחיחות קולינרית, אבי אפרתי מוצא בה פוטנציאל והרבה כוונות טובות. רק מה יהיה עם השם הארכאי והבלתי מזמין הזה, שנתנו למסעדה?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סבא'לה. מסעדה בעיר שיש בה הכל, רק לא קולינריה אמיתית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אין זה עניין של מה בכך לפתוח מסעדה בכפר סבא, עיר שיש בה הכול - אבל קולינריה אמיתית, ממש לא. הניסיון הרציני האחרון להרים מקום עם טאץ' גסטרונומי כלשהו בכפר סבא היה מסעדת ברקרולה, וגם זה היה מזמן. שיפודיות ואוכל-מאנץ' תמצאו שם למכביר כמובן, אבל להבדיל מהשכנה המתפתחת, הוד השרון, המתנאה בלא מעט בתי אוכל סבירים, כפר סבא חפה מאופציות פודי'ס הגיוניות.

לכן, סבאל'ה החדשה, בפארק העירוני של כפר סבא, ראויה למידה לא מבוטלת של פרגון אפריורי. יזמים שהולכים על מסעדה אמיתית בעיר שאכלניה כבר התרגלו, כבהתניה פבלוביאנית, לנסוע להוד השרון, הרצליה או תל אביב, הם אנשים עם חזון, או להבדיל - מידה של נאיביות. ימים יגידו. הנקודה האחרונה מתחדדת שבעתיים כשמגיעים לסבאל'ה. חלל המסעדה, שמעורר בצורתו המעוגלת למחצה אסוציאציות לבית קפה, מצוי מול גן השעשועים של הפארק. אם תגיעו לשם לפנות ערב, תמצאו גדודי זאטוטים מבלים בין המתקנים. כשסועדים באזור הישיבה החיצוני של המסעדה, השולחנות פונים אל המתקנים.

האווירה במקום, ללא ספק, מושפעת מהקשר המיקום. במקומות הנטועים בפארקים עירוניים מצפים למצוא תפריט בנאלי במיוחד. פסטות, שניצלים, סלטים וקצת עוגות. אם משקללים פנימה גם את שם המסעדה, המייצג חוש קופירייטינג חלוש ודי הרבה נאיביות, מצפים למעט מאוד. אבל המפגש עם התפריט של סבאל'ה מזמן הפתעה מהסוג הנעים. זו אולי איננה אחת מחמש המסעדות הנועזות בישראל. בתל אביב יש רבות כמותה; אבל בהתחשב במיקומה, היא הרבה יותר מסתם נועזת.

על האוכל בסבאל'ה חתומה השפית המייעצת אדר קפלן-מור. לו פגשנו בתפריט שבנתה בתל אביב, הוא היה נחווה כמשקף עוד מסעדה עכשווית, שמגישה את החשודים המיידיים. בפארק של כפר סבא, מול המגלצ'ות, ובהתחשב בעובדה שהאוכל היה רוב הזמן סביר בהחלט, היינו עסוקים בעיקר בלקוות, שיצליח לחבר'ה טובי הכוונות, שהרימו את המקום הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איגלו חצילים/מערכת וואלה!, צילום מסך

סלט ירקות שורש עם רוסטביף סינטה קר (42 שקלים), איגלו חצילים (38 שקלים) וכריך עוף (38 שקלים), היו מנות הפתיחה. הסלט היה בגודל של ראשונה סבירה לאדם, והייתה בו צחות, שהגיעה מנוכחות מיץ תפוזים ברוטב, ומתיקות ועושר שהביאה עימה חמאת הבוטנים. הרוסטביף הקר היה עשוי ללא רבב.

איגלו החצילים היה קצת פחות משכנע. היו בו שני חצאי עיגול דמויי איגלו, עשויים חצילים, ממולאים בגבינות צאן ואגוזים, ברוטב יוגורט פלפלים. זו לא הייתה מנה רעה. הגבינות היו טובות מאוד והחצילים לא שמנוניים מדי. בכל זאת, ביחד, זה קצת הזכיר קייטרינג ניינטיז שכזה. הכריך, לעומתו, היה טוב ממש. ג'בטה טובה ובתוכה איולי פלפלים מוצלח במיוחד, קצת בצל סגול ועלי רוקט. שום דבר מיוחד אולי, אבל אחלה סנדביץ' עוף, בכל מובן.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

המשכנו: המבורגר (60 שקלים), ניוקי עבודת יד עם קוביות פילה עגל (89 שקלים) ופילה בס על פירה שורשים (89 שקלים). ההמבורגר התגלה כעיקרית הטובה מכולן, והיה מוצלח. בשר טוב, במינון מכובד, שנקצץ נכון, עם מינוני השומן הנכונים, ונצרב בדיוק לדרגה המבוקשת (מידיום). סלט קטן וצ'יפס לידו עשו גם הם את העבודה.

מנת הניוקי הייתה לא רעה. עם ניוקי טובים, רוטב שמנת-רוזמרין נחמד וקוביות פילה בקר ראויות. לו היו בוחרים למנה הזו נתח מיוחס קצת פחות, אפשר היה לתת עוד קצת בשר. לנוכח המינון הדל יחסית, זה בהחלט מתבקש. בכל זאת, מנה בסדר.

הבס היה החלק המוצלח פחות בקטגוריית העיקריות. דג שיכול היה להיות טרי ממנו, ופירה לא מוצלח במיוחד, חברו למנה הטובה פחות בארוחה כולה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המבורגר של סבא'לה/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרם ברולה שוקולד-תפוז והל-וניל (32 שקלים) ועוגת נמסיס (32 שקלים) היו הקינוחים. העוגה הייתה בנאלית משהו. הברולה, על שני טעמיו, מוצלח בהחלט. על בסיס המנות הללו, בצירוף פוקצ'ה ולפני שתייה ושירות, עלתה הארוחה הזו, שהספיקה לשלושה רעבים, 432 שקלים.

פודי'ס שתרים אחר המצאתו מחדש של הגלגל, אינם מחויבים בעלייה לרגל למתחם פארק כפר סבא, בואך האצטדיון המקומי, שראה ימים יפים יותר. אבל עבור הכפר-סבאים ושכניהם, בערי הפרבר צחיחות המסעדות, סבאל'ה הוא שדרוג תנאים לא מבוטל. לו אני בעליו של המקום הזה, הייתי שוקל החלפה לאלתר של שמו, הארכאי והבלתי מזמין בעליל. מעבר לכך, צריך לקוות שיצליח להם. הגיע הזמן שבכפר סבא תהיה שוב מסעדה על אמת. לסבאל'ה, אם תתמיד ותתפתח, יש פוטנציאל להיות כזו.

סבאל'ה. פארק כפר סבא, סמוך לאצטדיון (מול שער 5). 09-7689016. ראשון-שבת 9:00-24:00. לא כשר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • סבאל'ה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully