וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דקות. זוז

27.3.2011 / 16:44

בלי סכין ומזלג, בעמידה, עם מעט השקעה כספית אבל הרבה אהבה בתמורה - דוכני הרחוב הכי טעימים בארץ

חור בכיס שנוצר מהתפננות יתר במסעדות שברמה בינונית ומעלה, עלול להפוך למטרד די רציני בשלב מסוים. אם מאסתם בהן ומאסתם בטרנדים קולינריים, תוכלו לנסות לבלות באחד מהדוכנים הקטנים והאותנטיים, באווירה של פעם, שמציעים אוכל זול וטעים. הם מפוזרים בכל הארץ, בדרך כלל ממוקמים ברחובות צדדיים, בבודקה קטן. יש להם לקוחות קבועים שיודעים שהם הכי טובים בתחומם ולא ממהרים להפיץ את הבשורה מחשש להתמסחרות. הם מתמקדים במספר מצומצם מאוד של מנות, חלקם אפילו במנה אחת. אוכל בריא מדי לא תמצאו כאן, יש אפילו סיכוי טוב להעלות פוטנציאל לחסימת עורקים, אבל למי אכפת כשכל כך טעים וממלא.

מלבי דג'אני. גרדה גלזר
מלבי דג'אני יפו/גרדה גלזר

מלבי דג'אני יפו

בכל 60 שנותיו בדוכן קטן בשדרות ירושלים שביפו, מעולם לא טרחו בעלי מלבי דג'אני להצטייד בשלט. גם לא במיקומו החדש אליו נדד לאחרונה, שני בלוקים צפונה, עקב עבודות הרכבת הקלה. כעת הוא מצוי בדוכן משופץ ומעט גדול יותר. בעליו, שלומי לוי, דור שלישי למייסדי המקום, מצר על המעבר הכפוי, אך ניכר עם זאת שהשינוי לא שינה למכורים שממשיכים לזרום לקבלת המנה הקבועה ומוכנים להישבע שמדובר במלבי הטוב בארץ.

המלבי מגיע בלי תוספות אגוזים למיניהן, רק מרקם לבן יציב מאוד עם סירופ מתקתק הנרקח במקום וזרזיף מי ורדים.
המנה הפופולרית ביותר היא מלבי חלבי (12 שקלים) המגיעה בכוס גדולה ותמורת 9 שקלים ניתן לקבל מנה קטנה יותר. עוד במקום מלבי שוקו (8 שקלים), ומלבי פרווה (8 שקלים). אי אפשר לסיים ביקור בלי הגזוז המתקתק בטעם של פעם, בטעמי אננס דובדבן ולימון, שתרכיזיו גם הם תוצרת בית. בימי החורף נמכר גם סחלב חם ועשיר מחלב מלא, עם בוטנים קינמון וקוקוס (12-14 שקלים).

שדרות ירושלים 94 פינת ארליך, יפו. 052-5542600
שעות פעילות: א-ה 11:00-20:00 ו': 10:00-18:00 שבת: 19:00- 11:00

הבאגט של אורי. גרדה גלזר
הבגט של אורי/גרדה גלזר

הבגט של אורי-באר שבע

בשנת 1986 נפל דבר בבאר שבע. אורי פתח את הבגט המפורסם בעיר העתיקה ומאז כל כמה שנים נדד למיקומים אחרים בקירבת מקום, עד שמצא את מקומו הנוכחי ברחוב החלוץ. בבאר שבע אורי הוא סמי מיתולוגיה, את הבגט הוא נוהג למלא בחביתות ירק ושניצלים והמנה הכי מומלצת היא פופאי, חביתת תרד בבגט (14 שקלים). ותשכחו מבגט מקמח מלא פה זה לא בלקסיקון.

החלוץ 83 (ליד בנק הפועלים), באר שבע, 08-6280015.
שעות פעילות: א'-ה' 09:00-17:00

בורקס מוכן לדרך בעגלה (רותם דרוב). מערכת וואלה!
בורקס בכר. העגלה/מערכת וואלה!

בורקס בכר העגלה - חיפה

לא רחוק מנמל חיפה, על עגלה בשדרות העצמאות מצוי אחד המאפים המופלאים ביותר, שנאפים בעגלת בורקס על גלגלים המכונה "בורקס בכר העגלה". בכר נחשב לאבי הבורקס בעיר ולאורך השנים צצו סניפים רבים לבורקס העגלה בחללים סגורים שחטאו למקור ובורקס העגלה המקורי נותר הטעים והמיוחד ביותר. במבחר חצילים תרד או גבינה, כשלחצילים נטיה להתחסל כבר בשעות הבוקר. שמו של המקום נגזר מצורת ההכנה המיוחדת: הבורקס נאפה בעגלה עם פחמים והוא מוגש חם עם ביצה חומה על צלחת פלסטיק. מומלץ במיוחד בורקס פינוקים עם ביצה, חריף וחמוצים. אין כאן כסאות או סכו"ם, הכל מתבצע כמיטב כללי הטקס הדוכניים, בעמידה.

רחוב העצמאות 35, חיפה. שעות פעילות: א'-ה' 6:00 עד שנגמר המגש

טוסט נקניק אלישע-תל אביב

אם יש חותמת רשמית לאוכל רחוב אותנטי זה ככל הניר שיר שאהוד בנאי כתב עלייך. שירו "על דרך יפו", נכתב לפי הזמר על עצירה לילית אצל אלישע לטוסט. מדי לילה פותח אלישע את הדוכן חשוך, שהדרך הנאמנה ביותר למציאות לתארו היא הכלאה של קיוסק וכוך. בדוכן מנה אחת ויחידה, טוסט מלחמניה עם כתף בקר, חרדל ושלושה רטבים לבחירה: קטשופ, מיונז וחריף. בצידי הדלפק, כרוב כבוש ופלפל חריף, תוספת לצד הטוסט לכל דורש. המשקה השולט גם הוא, אחד בלבד, פחית של מיץ ענבים שהפכה לקאלט של ממש וחלק בלתי נפרד מהטוסט. אלישע מכונה "המלך", בשל פנייתו לאורחיו "מה בשביל המלך?" הדוכן, פעיל מעל ל-15 שנה. פרטים נוספים נותרים תעלומה שכן אלישע מעדיף להתמקד בהאכלת אותם אנשי הלילה ושומר על פרופיל תקשורתי נמוך ככל האפשר, מה שכמובן רק מוסיף לקסמו המסתורי.

דרך יפו פינת הרצל, תל אביב. א'-ש' לקראת 22:00 עד 4-5 בבוקר.

תאילנדית מטובלת. גרדה גלזר
תאילנדית מטובלת. שגיאת הכתיב מכוונת/גרדה גלזר

תאילנדית מטובלת- ירושלים (שגיאת הכתיב מכוונת)

רחוב יואל משה סלומון במרכזה של ירושלים, מכונה גם "הויה דלורוזה" בשעות הערב, בשל הבעייתיות לפלס דרך מקצהו האחד לשני. זאת מפאת עומס הבליינים הצובאים על הפאבים הרבים שלאורכו. באחת מהנקודות המרכזיות של דרך הייסורים, מול פאב ה"סטרדאסט" הוותיק, פתח מיכאל בן משה דוכן תירס קטן המכונה "תאילנדית מטובלת- עולם של תירס" ובו הוא צולה תירס אל תוך הלילה, במגוון תיבולים על האש. בתפריט שלל סוגים כשהלהיט זה תירס מתובל על האש בשילוב חמאה שום ופלפל , או תירס מקסיקני (10-15 שקלים) בקרוב עם בוא הקיץ יפתח 24 שעות ביממה.

רחוב יוסף ריבלין 5, ירושלים. 02-6248417. א'-ה' מ-16:00 בצהריים ועד 3:00, שבת - החל ממוצ"ש.

ג'חנון – צומת רינתיה-מזור

לפני מספר חודשים, צץ דוכן ג'חנון מאולתר בצומת מזור-רינתיה. בירור העלה כי העומד מאחוריו הוא בשלן ביתי ממוצא תימני העונה לשם תמיר ג'ירפי. לפני כמה שנים החליט ג'ירפי להתחבר למקורות ולמד את רזי הבישול התימני. אחרי התפעלות חוזרת ונשנית של חבריו מהתוצר, הדרך לדוכן הייתה קצרה. דבר קיומו התפשט במהרה מפה לאוזן והפך לאיום של ממש על הסבתות התימניות באזור. האפייה נעשית בשיטה מסורתית על בסיס דבש וסאמנה (חמאה מזוקקת). משקלו של ג'חנון בודד הוא כ-250 גרם (20 שקלים) ומקבלים אותו עם סחוג ירוק ואדום תוצרת בית, רסק עגבניות ביתי וביצים. ג'ירפי מכין את כל אלה לבד בביתו שבמושב מזור הסמוך, אפילו את חמאה המזוקקת. בהזמנות מראש ניתן לקבל גם קובנה (קובנה שמשביעה 3-4 אנשים בעלות של 50 שקלים) וסבאיה (20 שקלים למנה)

הדוכן ממוקם בצומת מזור רינתיה ליד המשתלה. 050-8298889שבת בלבד בין 10:00-14:30

פירושקי בבאר שבע

שלט ברוסית בלבד, מקדם את פני הנכנסים ומסויף לאווירת המסתורין. סביר להניח שבמקום לנסות ולהבין על מה מדובר, זר יחלוף על פני הדוכן התלוש הזה, בעיר העתיקה של באר שבע ויפספס את הדוכן שמכין אך ורק את המאכל הרוסי הלאומי, הפירושקי. מנהלי המקום, צמד מבוגרים עולים לא מחפשים פרסום או הגעה לאוכלוסיות שונות ונצמדים רק לקהל אליו הם פונים. הפירושקי הם כיסוני בצק ממולאים בגבינות, בשר, מילויי פירות כמו דובדבנים ואפרסקים, כולם בעלות 3 שקלים ליחידה. גודלם כמחצית בורקס גדול ומספיקים כמה כאלה בשביל לשבוע.
העצמאות 14 באר שבע
שעות פעילות: משעות הבוקר ועד שעות הצהריים א-ה.

פריקסה זהבה צפת
כבר 22 שנה מכינה זהבה פריקסה תוניסאי לתושבי צפת. אנשיהצפון, יודעים שלזהבה אין מתחרים. למי ששוכח את העובדה, מזכירה זהבה שזכתה בתחרות בתור הדוכן הטוב ביותר בארץ ומראה לכל את כתבת העיתון הרלבנטית לכך. הפריקסה מגיע בלחם הבית או כמיטב המסורת בלחמניה חמה מטוגנת שמכינים במקום. בתוכה, טונה, מלפפון חמוץ, ביצה קשה, תפוח אדמה, צ'ורשי תוניסאי, אריסה ולימון כבוש (12-17 שקלים). "בלי לימון לא שווה הפריקסה", פוסקת זהבה.
ירושלים 26 צפת. 04-6974342
שעות פעילות: א-ה 10:00-20:00

גוזל וציונה פתח תקווה

למי שמתלבט מה הוא המאכל הלאומי המייצג, פלאפל, טחינה או שקשוקה, באו גוזל וציונה והחליטו שלא צריך לבחור. לפני כ-30 שנה הבינו כי ניתן למזג הכל למנה אחת ויחידה שבכוחה להשביע כל רעב באשר הוא ובד בבד להעלות את רמות הכולסטרול בגוף לרמות מטרידות. מאז ועד היום מאכילים גוזל וציונה את עם ישראל בחצי כיכר לחם (מנת דגל ישראלית בפני עצמה,בארץ מקדשת בצק כמו שלנו) שזוכה לטיפול עשרת אלפים במהלכו מרוקן הרך של הלחם ובפנים מכניסים סלט, שקשוקה, פלאפל סלט טחינה ואז מכניסים למנה סיבוב שני מהכל. מדי יום ב-7 בבוקר שוקדת ציונה על הכנת כל חומרי הגלם. מיותר לציין- מדובר בפצצת קלוריות שהיא הרבה מעבר לארוחה שלמה, בעלות 21 שקלים בלבד. אופציה אחרת למי שלא עומד בכל הטוב הזה להזמין את התרכובת ברבע מנת לחם או בפיתה (13 שקלים).

גיסין 10, ליד פסי הרכבת, פתח תקווה.
שעות פעילות: 08:00-15:00 א-ה

פלאפל כדורי-הוד השרון

הדוכן הקטן והמוזנח ההזה שצמוד לתחנת הדלק סונול בצדי דרך רמתיים, נראה יותר כמו קופסת פח כחולה שנחתה בשוגג מן החלל החיצון (מכל המקומות על הכביש הראשי שלרמת השרון).

למרות המיקום בעל הלוק האירעי, השמירה על הניקיון וההיגיינה במקום היא לעילא. התור התמידי במקום חושף את האמת, מדובר בלהיט. כשמקומות ישיבה אינם בנמצא לאכול בעמידה בחברותא זה חלק מהחוויה, וסיבה מרכזית להפיכת המקום לדוכן פלאפל אולד סקול, אותנטי טעים וישר ולעניין. המנה עצמה מגיעה בלי הסחות דעת מיותרות בדמות צ'יפסים למיניהם: הפיתה הטריה טומנת בתוכה כדורים קטנים ועדינים בצבע כתום, שמרקמם פריך וטעמם מתקתק, סלטים וטחינה אגדית במחיר 15 שקלים.

דרך רמתיים, ליד תחנת הדלק סונול, הוד השרון, 09-7406402‬
שעות פעילות א-ה 11-20:00 ו' 11:00-15:00 שבת 20:00-00:00

  • עוד באותו נושא:
  • אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    8
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully