וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכל רחוב: חביתת ירק בקרית אריה

8.11.2011 / 12:39

המונית של קובי רובין מסתובבת באיזור קרית אריה בפ"ת ומוצאת פונדק שיש בו ארוחות עיסקיות חמימות וחביתת ירק מושלמת

חביתת ירק בפונדק סבבה. קובי רובין
חביתת ירק בפונדק סבבה/קובי רובין

איזור התעשייה של קרית אריה בנוי טלאים טלאים, כך שכל פעם הוסיפו חלק של מבנים תעשייתיים בלי להאמין שמישהו ימשיך לבנות. לפעמים נדמה שנוסעים שם בתוך מבוך בלי שום הסבר, כך לפחות אומרים לי מבטי הנהגים שעוצרים אותי בלי חשבון כדי לשאול איפה הם לעזאזל (ומה שבאמת בא לי לומר להם זה שהם עצרו לי את הפרנסה). נדמה שהם פשוט מזהים את שלט המודיעין שכתוב לי על המצח מעצם היותי נהג מונית.

במרכז מבוך קרית אריה שוכן כבר 20 שנה פונדק סבבה (מהימים בהם המילה סבבה היתה רלוונטית) על אחד הצמתים המרכזיים של האיזור ורוב האנשים שחולפים לא יבחינו בו, אבל לעובדי המבוך הגדול, המקום ידוע גם ידוע, ורק לטובה כמובן.

הפונדק מחולק לשני איזורים כך שאבא אמנון השקט והנעים מבשל מטעמים מאחורה ושוש מנהלת את המקום ביד רמה. נעים לראות את אבא אמנון מתגנב החוצה לכמה דקות של רוגע לפני שהוא ממשיך לספק את חביתות הירק אל פינת הזריזים, היא החלק השני של הפונדק, שמנוהלת על ידי ילדיהם אלון ודודו השקטים בהתנהלותם.

בסבבה קיימות ארוחות עיסקיות מעולות (35 שקלים) ותמיד תמצאו מרק, גם בימים הכי חמים של השנה, כי זו ההפרעה של אבא אמנון (שבימי שלישי מגיש מרק מינסטרונה שנקרא גם מרק הכל). בעמדת פיקוד הסבבה עומדת אמא שוש והיא ואמנון מצליחים להאכיל מאות אנשים מדי יום עד לשובע מובטח.

בפינת הזריזים, במקום שבו עומד שולחן "עונש" ליושבים שלא באיזור האוכל האמיתי, ישנן מעט אופציות המוגשות בפיתה או בבאגט, ומה שמושך את העין הן חביתות הירק (14 שקלים) השמנמנות והמלאות בכל טוב שתמיד יש יותר מידי מהן, סימן מובהק לבחירת ההמון המורעב.

אני ממליץ במקרים של רעב מתגבר ללכת על פיתה עם חביתת ירק מתובלת, להוסיף לה חומוס, חריף, סלט כרוב (והרבה), ולהימנע ממלפפון חמוץ (זה לא הולך טוב עם חביתה). עוד כדאי להוסיף: צ'יפס אמיתי ועבה, ואפשר לבקש גם בצל מטוגן. בדיוק בשלב שהפיתה מראה סימני שבירה, קחו אותה החוצה, הישענו קדימה ותוכלו ליהנות מכל הטעמים. חביתת הירק בעצמה שמנה ומלאה בכל טוב וסופגת חלק מהטעמים של הסלטים הביתיים. כל שאר הקומבינציות נבדקו וזאת המועדפת מבחינתי.

פונדק סבבה. רחוב הסדנא 2, פתח תקווה. 03-9226532. כשר

שעות פתיחה: א'-ה' 08:00-16:30



לכל המדורים של אוכל רחוב
עוד אוכל רחוב בקרית אריה - סנדוויץ' חביתה

חביתת ירק בפונדק סבבה. קובי רובין
הצצה מאחורי הוויטרינה/קובי רובין
  • עוד באותו נושא:
  • אוכל רחוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully