וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי מוגזם: חיתוכיות רוקי רוד (Rocky road) פינק לימונייד

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 10:48

הנשים המעולות של ספרינקלס בייקרי עם מתכון פשוט וקל שהילדים ישתגעו להכין בעצמם ולבחור להכניס לתוכו כמעט כל ממתק שיבחרו

קולקציית עוגות גלידה, שטפן/שטפן, יח"צ

חגיגות 4 ביולי, או יום העצמאות האמריקאי, גרמו לנו לרצות לעשות קצת סדר בארון הקינוחים של הדוד סם, או כמו שאנחנו אוהבים לקרוא לו - הארון הכי מוגזם והכי מטורף והכי שווה בבית. כל בית.

מדובר בעולם מתוקים ומאפים שהתחיל כ"בייקרי", אסף לאורך השנים הרבה יותר מעוגות ועוגיות, והחל להשתולל באמת כשתאוות המתוקים המקומית התפשטה לשאר הגלובוס.

יש בארון הזה קלאסיקות מתוקות דוגמת פאי תפוחים וקאפקייק, ניו יורק צ'יז קייק וקראק פאי, קרונאט ועוד כל מיני שיגועים, נכסי צאן ברזל ופיתוחי אינסטגרם ומה לא. ועדיין, יש המון מנות מתוקות וקינוחים שעדיין לא עשו עלייה רשמית, והגיע הזמן שכולנו נכיר אותם קצת יותר טוב.

בדיוק בגלל זה ביקשנו עזרה משירה ערן ומישל אלחנני, הנשים המעולות שפתחו ממש לאחרונה את "ספרינקלס" בתל אביב, ומנסות לעשות שם קצת פסים, קצת כוכבים, והרבה-הרבה זיקוקים.

יש שם הרבה מאוד סיבות לחייך על הכניסה - ורוד בעיניים ואבקת סוכר באוויר, סוס של לונה פארק שמתחנן לסטורי ושמחת חיים של עסק צעיר וחדש - וגם ויטרינה מתפקעת מרצון טוב ויד טובה עוד יותר מאחוריה.

אז בואו נסכם על תרשים הזרימה הבא: קחו כאן חמישה קינוחים מעולים ונוטפי אמריקנה, נסו להכין את האחרון בבית (לא סתם שמרנו אותו לסוף), ואז קפצו ל"ספרינקלס". לא תצטערו על אף אחד מהשלבים, באחריות.

ס'מורס (S'mores)

סמורס. Giphy
ס'מורס/Giphy

אחד המתוקים המפורסמים של ארצות הברית החל את דרכו בקרב בנות ובני הצופים (Boy & Girl Scouts) שאהבו מאוד ליצור מדורות בחיק הטבע ולהשתמש בהן כמטבח גחלים מאולתר.

בתחילה, לקחו את המרשמלו על גבי שיפוד ונתנו לו להתחמם עד שהוא חם וצמיגי מבפנים וחרוך מבחוץ (בדיוק כמו שנעשה במדורות רבות בארץ). רק שהצופים החכמים לקחו את הסיפור הזה שלב אחד קדימה, ושידכו למרשמלו קוביית שוקולד שנתחבה בין שני ביסקוויטים מתוקים.

התוצאה כל כך ממכרת שהקינוח המאולתר זכה לשם Some More, ובקיצור S'more. הקינוח הזה נוסטלגי למישל במיוחד. בגיל 14 היא לקחה חלק בטיול משפחתי לארצות הברית ושם נחשפה אליו בברביקיו שהכינו להם קרובי משפחה. הטעם ליווה אותה כל הדרך חזרה לארץ, ועד לפתיחת "ספרינקלס".

זמן סוכר

ברוכים הבאים לתור המטורף הבא של תל אביב

לכתבה המלאה

רד ולווט (Red Velvet)

עוגת רד ולווט. Giphy
עוגת רד ולווט/Giphy

אחת מהעוגות המפורסמות באמת של הבייקרי האמריקני, אבל כזו שעדיין לא השתרשה עד הסוף בקרב צרכני המתוק בארץ, וחבל.

הרד ולווט הומצאה בתחילת המאה העשרים במרילנד, ומה שבאמת מבדיל אותה משאר עוגות השוקולד היא העובדה שהיא משתמשת בקקאו ולא בשוקולד מעובד.

במתכון שלה, הקקאו עובר תהליך שגורם לעוגה להיות אוורירית באופן חשוד, וגם לקבל צבע אדמדם, ולכן שמה - קטיפה אדומה.

עם השנים, התווספו לעוגה צבעי מאכל כדי להעצים את הנוכחות שלה (לרוב, מסלק טבעי) והיא קיבלה פרשנויות רבות כעוגת שכבות עם מילויים שונים כמו קרם גבינה או קאפקייק אדמדם ועמוס קישוטים.

משם, הדרך למעמד של כוכבת באינסטגרם הייתה קצרה. אנחנו אוהבות את המשחק בצורת ההגשה של הרד ולווט כבר, חטיף מלבני שגם טעים וגם מושך את העין.

וופי פאי (Whoppy Pie)

עוגיית וופי פאי. ShutterStock
וופי פאי/ShutterStock

עם אזכורים כבר משנת 1835, לוופי פאי יש המון גרסאות וגדלים שמשתנים בין עוגיה קטנה לקוטר של עוגה.

מווירג'יניה ועד ניו המפשייר, הריב בין מדינות שונות בארצות הברית לגבי מי המציא אותה עדיין נמשך, אבל המשותף לכולם די ברור - שני חלקים עגולים, שלרוב עשויים מעוגה מתובלת, שחובקים מלית קרמית ועשירה. אם זה נשמע לכם מוכר, אולי זה בגלל שתחת המשפחה הזו חיה בשמחה רבה עוגיית האוריאו המפורסמת.

אנחנו גילינו את העוגיה באחד מהטיולים המשותפים שלנו בעולם, והיא זו שהיוותה למעשה השראה לפתיחת הקונדיטוריה שלנו. הרגשנו שאת הביס הזה של הוופי פאי כל אדם צריך להכיר.

קייק פופ (Cake Pop)

קייק פופ, מתוך שיקאגו פייר. Giphy
קייק פופס/Giphy

על ההמצאה הזו משנת 2008 אחראית אנג'י דאדלי, שגרה במדינת ג'ורג'יה בדרום ארצות הברית וידועה יותר כבלוגרית האפייה Bakerella.

מדובר בכדור של עוגה, לרוב שוקולד, שעטוף בקרם וקישוטים ונתקע היטב על מקל, כך שמתקבלת מעין סוכריה. לא צריך הרבה כדי לנחש שהקייק פופ הפכה להצלחה בין ליל ואין כמעט חובבת אפייה אחת ברשתות שלא יצרה וריאציה משלה לקינוח.

אנחנו אוהבות את זה שבדיוק כמו הקאפקייקס הוותיקות יותר, לקייק פופס אין מגבלות בעיצוב ובקישוטים. אפשר ורצוי לשחק איתן, להתנסות ולגוון.

רוקי רוד (Rocky Road)

רוקי רוד (Rocky road). אסף קרלה,
רוקי רוד של ספרינקסלס בשלושה צבעים: שוקולד לבן, פינק לימונייד ושוקולד מריר/אסף קרלה

מספר לא מבוטל של חברות ממתקים אמריקניות קוראות תיגר, עד היום, על אחת אוסטרלית בניסיון להחליט מי מהן היא זו שהמציאה את הקינוח, אי שם באמצע המאה ה-19.

לא משנה מי מהן תזכה, דבר אחד נשאר קבוע בכל המתכונים: רוקי רוד נעשה משלושה מרכיבים בסיסיים - שוקולד חלב, מרשמלו ושקדים או אגוזים.

את השוקולד ממיסים באיטיות ואז מוזגים אותו לקערה אחת, יחד עם יתר המרכיבים. מסדרים הכול באופן אחיד על תבנית, מניחים במקרר עד שהמסה מתמצקת ואז חותכים לפרוסות.

הפרוסות, שנראות כמו שביל המשובץ באבנים, הן אלו שנתנו לחטיף את השם שלו. אנחנו אוהבות את הרוקי רוד כי הוא חטיף שנבנה על מה שיש בבית, ולא צריך להתארגן להכנה שלו מראש. הוא לגמרי יכול להכיל כל ממתק שנמצא בהישג יד, אבל כאן בחרנו לשתף מתכון עם תועפות שוקולד לבן, שברי ביסקוויטים, עוגיות אוראו, חטיפי שוקולד וגם קצת צבע ורוד בשביל ההייפ. מוגזמות, כבר אמרנו.

יש לנו תחושה שהמתכון הזה הולך ללוות אתכם הרבה מעבר לחגיגות האמריקניות אל עבר מסיבות יום ההולדת של הילדים, כי מדובר לא רק בממתק מסיבות משגע אלא גם בחטיף פשוט וקל שהילדים ישתגעו להכין אותו בעצמם ולבחור להכניס לתוכו כמעט כל מה שיבחרו ויש בבית.

חיתוכיות רוקי רוד (Rocky road)

מתכון מאת: שירה ערן ומישל אלחנני, ספרינקלס, מערכת וואלה! אוכל

10 דקות עבודה,קלי קלות,תבנית מרובעת 20*20
רוקי רוד (Rocky road). אסף קרלה,
רוקי רוק פינק לימונייד/אסף קרלה

מצרכים למתכון

    • 1חבילהשמנת מתוקה 38% (250 מ"ל)
    • 20גרםחמאה
    • 500גרםשוקולד לבן
    • 1חבילהביסקוויטים (250 גרם)
    • 4עוגיות אוראו (או כל עוגיית סנדביץ' שאוהבים)
    • 4אצבעות קינדר או כיף כף
    • ¼כוסמיני מרשמלו
    • גרידת לימון מ-2 לימונים
    • מעטצבע מאכל ג'ל וורוד או מעט אדום (הכמות תלויה לפי העין ורמת הורדרדות שרוצים לקבל)

אופן ההכנה

איך מכינים חיתוכיות רוקי רוד (Rocky road)?

  • 1
    שוברים את השוקולד הלבן ושמים בקערה מתאימה. מחממים את השמנת עד לרתיחה, מוסיפים אליה את החמאה, מערבבים ויוצקים מעל השוקולד. מחכים דקה ומערבבים עד לאחידות.
  • 2
    מעבירים את הקרם לבלנדר בלי לצנן, מוסיפים את קליפת הלימון ואת צבע המאכל ומעבדים למרקם חלק ומבריק. מניחים לצינון. למי שאין בלנדר, ניתן לטרוף ידנית.
  • 3
    שוברים לחתיכות גסות את שני סוגי העוגיות ואת אצבעות השוקולד ומוסיפים אותם ואת המיני-מרשמלו לקרם השוקולד.
  • 4
    מרפדים תבנית של 20*20 ס"מ בנייר אפייה ויוצקים אליה את התערובת. מיישרים ומאחסנים במקרר למשך 4 שעות לפחות. חותכים לריבועים ומגישים.
  • אחסון: החטיף יישמר במקרר 5 ימים בכלי סגור.
  • בא לכם לגוון? ניתן להוסיף למתכון גם אגוזים, פירות יבשים, קורנפלקס, קליק או כל חטיף שתרצו, ובנוסף ניתן להחליף את השוקולד הלבן בשוקולד חלב או שוקולד מריר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully